۱۵ راهکار طلایی برای ترک کاری که دوست ندارید

بهترین راهکاری های ترک کاری که دوست ندارید و چگونگی شروع کار مورد علاقه

هر یک از ما طرح ها و برنامه هایی در ذهن خود داریم که به دلایلی مانند مسئولیت های خانوادگی، فشارهای اجتماعی یا تصورات ذهنی خود قادر به اجرایی کردن شان نیستیم. این مسئله باعث شده است که از زندگی مان لذت نبریم و رویاهای خود را در زمینه کسب و کار دلخواه فراموش کنیم.

برای احیای برنامه ها، رویاها و زندگی شادتر یک راه وجود دارد. گاهی اوقات حقوق و دستمزدتان پاسخگوی رویاهای شما نیست. حال بیایید ببینیم که چگونه می توانیم کار غیر مورد علاقه خود را رها کنیم و به کاری که به آن علاقمندیم مشغول شویم. به همین منظور در این مقاله به ۱۵ راهکار برای ترک کاری که دوست ندارید اشاره خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

پادکست ۱۵ راهکار طلایی برای ترک کاری که دوست ندارید

۱ – دلایل بی علاقگی به شغلتان را شناسایی کنید

ممکن است دلایل بسیار زیادی وجود داشته باشد که باعث شده است شما شغل فعلی خود را دوست نداشته باشید و بخواهید به ترک کاری که دوست ندارید اقدام کنید. دلایل و نشانه هایی را که واقعا باعث می شوند، شما کارتان را رها کنید، بیابید.

اگر دلایل شما مربوط به محیط کارتان نمی شود و یا هدفتان افزایش حقوق است، باید در یک کار جدید در همان زمینه شغلی قبلی تان مشغول شوید. بهتر است در زمینه ای که تخصص دارید کار کنید تا این که رویاهایی که محقق نشدنی است را دنبال نمایید.

۲ – از کارهای کوچک شروع کنید، سپس آن ها را ادامه دهید

هنگامی که از سرکار برگشتید، کاری که دوست دارید را در مقیاس کوچک انجام دهید تا به مرور زمان توانمند شوید و بتوانید کار غیر مورد علاقه خود را رها کنید. سایت خود را طراحی کنید، برای کسب و کار خود برنامه ریزی نمایید، محصول خود را طراحی کنید، فعالیت های بازاریابی را انجام دهید و هر کاری که لازم است قبل از شروع کار جدید و تک کار غیر مورد علاقه تان انجام دهید را پیگیری کنید.

اگر شغل فعلی تان انرژی زیادی از شما می گیرد، می توانید فرصت های شغلی نیمه وقت را در نظر بگیرید. به این ترتیب شما می توانید انرژی خود را ذخیره کنید و زمان بیشتری را به کار جدیدتان اختصاص دهید. تا زمانی که کار جدیدتان نیاز به توجه و تلاش تمام وقت نداشت، شغل خود را رها نکنید. اگر حقوق شما کافی نباشد، تمایل تان به شروع یک کار جدید بیشتر می شود.

صرفه جویی در هزینه ها

۳ – در هزینه های تان صرفه جویی کنید تا بتوانید کار جدیدتان را راه اندازی کنید

اگر به دنبال محقق ساختن رویاهای تان هستید، باید در هزینه های ماهانه خود صرفه جویی کنید. شما باید هزینه های غیر ضروری را کاهش دهید و در عوض پس انداز بیشتری بکنید. شما باید جشن ها و برنامه های آخر هفته ها را فراموش کنید، مگر آن که آن ها برای شغل جدیدتان مفید باشند.

اگر پس اندازی ندارید، به هیچ عنوان نباید برای ترک کاری که دوست ندارید اقدام کنید. کار شما ممکن است بازگشت سرمایه سریعی نداشته باشد. افتتاح یک حساب سپرده، ایده خوبی است. هر ماه به محض این که حقوق خود را دریافت کردید مقداری از آن را به آن حساب بریزید و تا زمانی که کار جدیدتان را شروع نکرده اید، دست به آن نزنید.

۴ – برای ترک کاری که دوست ندارید اهداف خود را بنویسید

این که شما برای رها کردن کار غیر مورد علاقه تان دلایل و مدارک مستند و موجه داشته باشید بسیار مهم است. اهداف خود را بنویسید و آن ها را حداقل یک بار در هفته بخوانید. اگر فراموش می کنید آن ها را جایی که جلوی چشمتان باشد، نصب کنید. دیدن مداوم آن ها شما را در مسیر نگه می دارد.

این اهداف بسیار بزرگتر از رویاهای شما می باشند و تلاش مضاعفی را احتیاج دارند. به عنوان مثال، اگر شما مایل به طراحی بهترین لباس در کل کشور هستید، آن را بنویسید. اگر می خواهید به مریخ پرواز کنید، آن را بنویسید. اگر واقعا می خواهید کاری را انجام دهید، بهتر است هر روز آن را به خود یادآوری کنید.

۵ – برای ترک کاری که دوست ندارید برنامه ریزی کنید

برای ۱۲ ماه آینده یک برنامه عملی بنویسید. این کار همانند نوشتن یک طرح اجرایی دقیق است. در این برنامه شما می توانید کارهای روزانه، هفتگی یا ماهانه خود را نیز بگنجانید. در صورتی که در آن زمینه تخصص ندارید، باید آموزش های لازم را ببینید. از آینده کاری که می خواهید شروع کنید و اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید.

برنامه خود را دوباره مرور کنید تا از موفقیت کسب و کار جدید مطمئن شوید. این کار به شما یک تصویر واضح از عملکرد و کمبودهایتان می دهد. همیشه یک برنامه پشتیبان داشته باشید. حتی برنامه ریزان بزرگ و استراتژیست ها نیز همیشه یک برنامه دوم دارند. اگر شما اولین نفری هستید که این کار را انجام می دهید، پس حتما باید برنامه پشتیبان داشته باشید.

۶ – جهت ترک کاری که دوست ندارید از افراد حرفه ای کمک بگیرید

با افراد با تجربه در حوزه ای که می خواهید کار کنید، صحبت کنید. با افرادی که در آن صنعت فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید. اکثر مردم به شما کمک می کنند تا با مشاوران خوب تماس بگیرید. دوره های حرفه ای را در کالج های نیمه وقت بگذرانید. در این کلاس ها شما می توانید تجربیات خوبی را به دست آورید و از راهنمایی های معلمان استفاده کنید. آن ها به تجزیه و تحلیل برنامه شما کمک می کنند و شما را به افراد با نفوذ متصل می نمایند.

۷ – خود را برای استعفا آماده کنید

پس از شناخت پتانسیل خود، خودتان را به لحاظ ذهنی آماده کنید تا به ترک کاری که دوست ندارید اقدام نمایید و خود را آماده کنید تا به حرفه جدید بپیوندید. یک یادداشت دوستانه بنویسید. سعی کنید با رئیس خود اختلافی پیدا نکنید. این ارتباطات می تواند در حرفه تان، به شما کمک کند. پس پل های پشت سرتان را خراب نکنید.

سعی کنید برای استعفا به جای این که با ارسال یک ایمیل او را متعجب کنید، به صورت حضوری با رئیس تان صحبت کنید. در مورد شغل جدیدتان صادقانه با او سخن بگویید و اهمیت این کار را برایشان توضیح دهید. مدت زمانی را که می خواهید در آن شرکت کار کنید را اطلاع رسانی کنید. تمام وظایف خود را به طور کامل انجام دهید. این کار باعث می شود احترام تان حفظ شود و روابط تان تقویت گردد.

انجام کار سخت

۸ – برای انجام کارهای سخت خودتان را آماده کنید

پس از ترک کاری که دوست ندارید، باید به عنوان یک کارآفرین، تمام کارهای لازم را انجام دهید. شما باید تمام وظایف مورد نیاز برای ادامه سرمایه گذاری جدید خود را انجام دهید. شما باید یک سرایدار، یک سرپرست، یک حسابدار، یک طراح یا یک فروشنده باشید. گاهی اوقات شما باید برای تحقق اهدافتان کارهایی که دوست ندارید را انجام دهید. باید خود را برای انجام این کارها آماده کنید.

۹ – قبل از ترک کاری که دوست ندارید تمام بدهی های خود را صاف کنید

تمام وام ها، بدهی ها و تعهدات گذشته خود را تسویه کنید. شما باید تمام تمرکز خود را بر فعالیت جدیدتان بگذارید، پس نباید فکرتان درگیر موضوع دیگری باشد. شما باید تمام وقت خود را برای کار جدیدتان آزاد کنید. اجازه ندهید هیچ موضوعی روند توسعه شما را کُند نماید و دیگر این که مادی گرایی را کنار بگذارید.

۱۰ – خود را سر دو راهی قرار ندهید

قبل از ترک کاری که دوست ندارید بهترین و بدترین راه ها را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کنید، ولی به انتخاب خود شک نکنید. به برنامه ها و قوانین زندگی خود احترام بگذارید. آن ها را اجرایی کنید. هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند شما را از انجام کاری که می خواهید انجام دهید، باز دارد و شما را متوقف کند.

هرچه بیشتر با افراد مختلف آشنا شوید، تجربیات بیشتری به دست می آورید. اجازه ندهید که دیگران بر شما اثر بگذارند و شما را دچار شک و تردید بکنند. «ویلیام شکسپیر» در این زمینه می گوید: «تردید ها باعث می شوند که ما دست از تلاش خود برداریم.»

درس گرفتن از شکست ها

۱۱ – از شکست های خود درس بگیرید

بازنده بودن اصلا چیز بدی نیست. اگر شکست بخورید، تجربیات جدیدی به دست خواهید آورد، ولی باید دقت کنید که پس از ترک کاری که دوست ندارید، اشتباهات خود را تکرار نکنید. اشتباهات خود را پله ای برای حرکت به سوی موفقیت قرار دهید. شکست مقدمه ای برای پیروزی است. هر چه بیشتر شکست بخورید، احتمال موفقیت تان بیشتر خواهد شد.

۱۲ – برای ترک کاری که دوست ندارید در بازار سهام سرمایه گذاری کنید

این یک راه خوب برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه تان است. درحالی که شما مشغول ساختن پروژه رویایی خود هستید، می توانید پول خود را در بازار سهام یا اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید و شاهد رشد آن باشید.

وارن بافت می گوید: «اگر نتوانید راهی آسان برای کسب درآمد پیدا کنید، مجبور خواهید بود که تا آخر عمرتان کار کنید». بنابراین یک کارگزار خوب را پیدا کنید که تجربه کافی داشته باشد و پول شما را به هدر ندهد. به محض این که احساس کردید سرمایه تان در حال کاهش است، پول خود را از آن بازار خارج کنید.

۱۳ – برای ترک کاری که دوست ندارید یک رویه سالم را در پیش بگیرید

هنگامی که مشغول کار هستید به هیچ عنوان نباید از سلامت جسمانی خود غافل شوید. برای حفظ سلامت خود برنامه ریزی کنید. ورزش کنید! افراد موفق روز خود را با ورزش شروع می کنند. شما باید حداقل سه روز در هفته ورزش کنید. این کار به شما کمک می کند انرژی و زمان بیشتری را به کارتان اختصاص دهید.

همیشه به یاد داشته باشید که پس از ترک کاری که دوست ندارید، اکنون سرمایه گذاری جدید خود را آغاز کرده اید، تا شادتر باشید. بیماری به شما اجازه نمی دهد از موفقیت تان لذت ببرید. می توانید از یوگا یا مدیتیشن استفاده کنید. از نشستن طولانی مدت خودداری کنید. بعد از هر یک ساعت نشستن کمی حرکات کششی انجام دهید. با ورزش کردن می توانید از بروز دردهای عضلانی جلوگیری کنید.

لذت بردن

۱۴ – از تمام روزهای خود استفاده کنید و لذت ببرید

خلاقیت به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر فکر کنید. شما نمی توانید هر روز هفته را ۲۴ ساعته کار کنید. شما باید روزهایی را به استراحت اختصاص دهید. یکی از مزایای کارهای کارآفرینانه، این است که روزهایی را می توانید به تفریح و استراحت اختصاص دهید. برای این کار می توانید یک روال ثابت را طراحی کنید. حتی پس از ترک کاری که دوست ندارید، وقتی فشار کاری تان بسیار زیاد باشد، نمی توانید به درستی فکر کنید. پس باید زمانی را برای خودتان خالی کنید.

۱۵ – دلایل ترک کارتان را هیچ گاه فراموش نکنید

در نهایت هیچ گاه دلایل ترک کاری که دوست ندارید و شروع کار جدید را فراموش نکنید. گاهی اوقات شما به دلیل فشار کاری از تصمیم خود پشیمان می شوید، اما اجازه ندهید که این احساسات مانع ادامه کارتان شود. روح شما از شغل قبلی تان رضایت نداشت. سرمایه گذاری جدیدتان چیزی است که همیشه می خواستید انجام دهید. پس هیچ گاه این موضوع را فراموش نکنید.

اگر موفق نشوید، باز هم می توانید امیدوار باشید که کاری که دوست داشتید را انجام داده اید. بنابراین، اکنون شروع کنید و بدون هیچ گونه پشیمانی زندگی کنید. برای تبدیل رویای خود به واقعیت از امروز شروع کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.