زندگینامه آنتونی رابینز

بیوگرافی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز یکی از نویسندگان، سخنرانان، مربیان و بازیگران شناخته شده ی آمریکایی می باشد. آنتونی که زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است هم اکنون یکی از موفق ترین نویسندگان جهان است. داستان زندگی او می تواند برای بسیاری از افرادی که در ناامیدی گرفتار شده اند سرمشق باشد و آنان را به پله های بالای موفقیت برساند.

پادکست زندگینامه آنتونی رابینز

آنتونی رابینز تا به امروز توسط انجمن ها و نهادهای بسیار زیادی مورد تقدیر قرار گرفته است و آثار او به پرفروش ترین کتاب های سال تبدیل شده است. بازی در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به جای نقش خودش نیز از دیگر فعالیت هایی بوده که آن ها را به انجام رسانده است؛ اما چیزی که آنتونی رابینز را از سایر افراد مانند او جدا می کند، شخصیت اخلاقی و ویژگی های فردی اوست که باعث شده جوانان زیادی به سخنرانی های وی مراجعه کنند و سبک زندگی آنتونی رابینز را هدف خودشان قرار دهند.

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم با ما در این مقاله همراه باشید تا به زندگینامه آنتونی رابینز و چگونگی دست یافتن به موفقیت او آشنا شوید.

دوران کودکی و نوجوانی آنتونی رابینز

دوران کودکی و نوجوانی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. او که متولد تاریخ ۲۹ فوریه سال ۱۹۶۰ می باشد در خانواده ای فقیر در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. وضعیت نامناسب خانواده ی او و بیکاری پدر باعث شده بود تا آنتونی برای در آوردن مایحتاج زندگی خود دست به هر کاری بزند.

به هر سختی که بود دیپلم خود را دریافت کرد و به کارهای گوناگونی ورود کرد، اما در هیچ یک از آن ها نتوانست موفقیت چندان مهمی را کسب کند. زندگی فقیرانه در خانه های کوچک به کابوسی برای آنتونی تبدیل شده بود و او آرزو می کرد تا هر چه زودتر این روزها را پشت سر بگذارد.

از سویی دیگر در دوران نوجوانی، اوضاع نسبت به قبل پیچیده تر نیز شد؛ درگیری آمریکا با ویتنام و جنگی که از آن به عنوان جهنم ویتنام نام برده می شود، ضررهای بسیار زیادی را به اقتصاد آمریکا وارد کرده بود، در حقیقت دولت آمریکا برای جبران شکست جنگ در ویتنام مجبور بود بسیاری از فعالیت های اقتصادی خود در جهان را متوقف کند و خب مسلما در این شرایط خانواده های فقیر روز به روز فقیرتر می شدند.

آنتونی رابینز می دانست که تنها در یک جا نشستن و منتظر بودن برای آمدن شغل مناسب، نمی تواند راهکار مناسبی برای نجات زندگی او و خانواده اش باشد. به همین سبب همانند بسیاری از جوانان آمریکایی که پس از سن ۱۸ سالگی بایستی از خانواده ی خویش جدا شوند و به سمت سرنوشت خودشان بروند، او هم شغلی معمولی برای خود دست و پا کرد و با پولی که از این شغل به دست می آورد، توانست یک آپارتمان کوچک ۴۰ متری در یکی از فقیرانه ترین محله های آمریکا اجاره کند.

آنتونی در مورد زندگی در آن خانه اش می گوید، آن خانه به قدری کوچک بود که من مجبور بودم ظرف های غذایم را در وان حمام بشویم. گذشته از همه ی این مسائل، آنتونی در آن سال ها از مشکل پرخوری رنج می برد و با آن که راه حل های متفاوتی را امتحان کرده بود، اما نتوانسته بود از طریق هیچ کدام به نتیجه ی دلخواه خود دست پیدا کند.

در این بیماری، شخص بدون آن که کنترل مصرف مواد غذایی دست خودش باشد، دوست دارد مدام غذا بخورد و در نتیجه چنین چیزی در نهایت به مشکلات گوارشی و وزن بسیار زیاد منجر خواهد شد. آنتونی رابینز نیز در سنین جوانی به وزن ۱۲۰ کیلو گرمی رسید و از نظر سلامتی در وضعیت بسیار آشفته ای قرار گرفته بود. تنبلی، بی حالی و خواب آلودگی باعث شده بود تا نتواند درست در محل کار حاضر شود و در نتیجه به همین راحتی شغل خود را از دست داد.

ثروتمند شدن و رسیدن به استقلال مالی

اولین قدم به سوی موفقیت، کاهش وزن بود!

آنتونی رابینز با این که با همه ی مشکلات خود آشنا بود اما به خودش اجازه نمی داد که بیش از اندازه در مورد واقعیت های زندگی فکر کند و به جای آن ها به رویا پردازی های خویش می پرداخت و در این رویاها برای خودش ماشین های لوکس، خانه های چند میلیون دلاری در بهترین نقاط کشور و همسری شایسته مجسم می کرد.

او پس از چند روز به این نتیجه رسید که نخستین هدف برای رسیدن به موفقیت کاهش وزن می باشد، به همین دلیل به مطالعه ی چند کتاب در مورد کاهش وزن پرداخت و به اطلاعات ضد و نقیضی درباره این مسئله دست پیدا کرد. او که از کتاب ها اطلاعات مناسبی کسب نکرده بود، تصمیم گرفت تا راهی دیگر را برای لاغر شدن انتخاب کند. او می دانست که یک اندام مناسب، فکر و ذهنی آماده را برایش مهیا خواهد کرد و با فکر کردن می تواند شرایط خودش را بهبود ببخشد.

با استفاده از همین افکار مثبت، بدون به کارگیری هیچ رژیم غذایی توانست بیش از ۱۵ کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهد. قامت بلند ۲ متری آنتونی باعث شده بود تا وزن ۱۰۰ کیلو گرمی به یک استاندارد برای فردی مثل او تبدیل شود و در نهایت آنتونی توانست نخستین قدم برای حرکت به سوی موفقیت که لاغر شدن بود را با قدرت بردارد.

آنتونی رابینز

کمک به دیگران و بنیاد آنتونی رابینز

آنتونی رابینز همواره کمک به دیگران را یکی از راه های افزایش روحیه و انگیزه زندگی فردی و اجتماعی معرفی می کند. او می گوید احساسی که پس از کمک کردن به یک فرد در وجود شما ایجاد می شود، احساسی شگفت انگیز است که هیچ چیز دیگری نمی تواند جای آن را بگیرد. وی همیشه به هم نوعان خود کمک می کند و یکی از محبوب ترین خیرین آمریکایی است که ریاست هیئت مدیره بنیاد آنتونی رابینز را به عهده دارد.

وظیفه ی این بنیاد برطرف کردن نیازهای اولیه زندگی فقرا و هم چنین کمک به بچه های فقیر برای درس خواندن می باشد. شرکت های بسیار بزرگی چون آی بی ام، امریکن اکسپرس، ای تی اند تی و همین طور ارتش ایالات متحده آمریکا از جمله مهم ترین اسپانسرهای آنتونی می باشند. گذشته از این وی در تمامی این نهادها مشغول به کار بوده و از جهتی می توان آنتونی را مرد هزار چهره ی کالیفرنیا نامید.

او قصد دارد با استفاده از بنیاد رابینز جهانی متفاوت را به وجود آورد که در آن هر فردی، فارغ از هر مشکلی به هدف های ارزشمند خود دست پیدا کند. کمک به کودکان عقب مانده ذهنی، افراد بی خانمان، سالمندان و زندانیان از دیگر فعالیت های بنیاد تاسیس شده توسط آنتونی می باشد. او بهترین ها را در این بنیاد ثبت نام کرده است و به طور کلی وسواس بسیار زیادی در مدیریت این بنیاد دارد.

آثار آنتونی رابینز

آنتونی رابینز تا به امروز کتاب های زیادی را به رشته ی تحریر در آورده است که هر کدام از آن ها به زبان های مختلف و در کشورهای متفاوت به چاپ رسیده اند. رابینز اعتقاد دارد کتابی می تواند مفید باشد که سخت ترین مفاهیم را با ساده ترین بیان ممکن در اختیار خوانندگان قرار دهد. به همین جهت همیشه سعی کرده با زبانی ساده به نگارش آثار خود بپردازد.
علاوه بر این بخش هایی از کتاب های او در کتاب های دانشگاهی و هم چنین دبیرستان های آمریکا به کار گرفته شده است. مهارت در بازی زندگی، افکار بزرگ، گام های بلند، قدرت شگرف بودن، قدرت نامحدود و تکنیک های ساده برای کنترل زندگی از جمله مهم ترین کتاب های نوشته شده توسط رابینز می باشند.

البته متاسفانه از بین این کتب تنها «قدرت نامحدود» با ترجمه ی فارسی با کیفیت نوشته شده است و سایر کتاب ها یا به طور کلی ترجمه نشده اند و یا ترجمه ی آن ها تعریفی ندارد و استفاده از گوگل ترنسلیت برای ترجمه ی انگلیسی بهتر از خواندن نسخه ی فارسی آن کتاب هاست!

قدرت نامحدود که در ایران با نام موفقیت نامحدود در ۲۰ روز منتشر شده است به عنوان پرفروش ترین کتاب سال ۱۳۸۹ در ایران به شمار می رفت. این کتاب در مجموع شامل ۴ فصل است و آنتونی رابینز در مقدمه ی کتاب این طور بیان داشته که هر یک از این فصل ها بایستی در یک هفته خوانده شوند و در پایان در کمتر یک ماه می توانید به درکی درست نسبت به موفقیت در زندگی خود دست پیدا کنید. مهم ترین اصول موفقیت در زندگی مثل قدرت درونی، نیروهای کنترل کننده زندگی، حلقه های ارتباطی و تکنولوژی پیشرفت از جمله مسائلی هستند که در این کتاب توسط رابینز به چالش کشیده شده است.

سینما و تلویزیون

آنتونی رابینز تا به امروز در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی بازی کرده است. البته حضور او در این تولیدات تنها جنبه ی تبلیغاتی داشته است و او هیچ گاه سعی نکرده به صورت حرفه ای به عنوان بازیگر وارد این صنعت شود. بازی در فیلم The Cable Guy به کارگردانی بن استیلر و بازی جیم کری را می توان یکی از مهم ترین فیلم های آنتونی رابینز نامید.

وی هم چنین در Reality Bites که یک درام آمریکایی است، باز هم با بن استیلر هم بازی شده است. در Shallow Hal با جک بلک بازی کرد و نحوه ی بازی او در این فیلم توسط مردم و منتقدین افتضاح توصیف شد. بازی در سریال سوپرانوس که یکی از برترین آثار تاریخ تلویزیون می باشد، نیز از مهم ترین نقش هایی می باشد که رابینز در آن ها حضور داشته است.

هم چنین مستندهای زیادی از روی زندگی او ساخته شده است که تقریبا در همه ی آن ها، به درخواست کارگردان حضور پیدا کرده است. اصولا آنتونی رابینز از علاقه مندان به سینمای مستند می باشد و در این زمینه از حامیان کارگردان های جوان و با استعدادی که بودجه ی لازم برای ساخت فیلم را ندارند، حمایت به عمل می آورد.

بازی در سریال Family Guy که یکی از شناخته شده ترین سریال های کمدی آمریکایی است نیز از دیگر نقش آفرینی های رابینز می باشد. هم چنین شبکه ی NBC برنامه ای را با حضور آنتونی رابینز تولید کرد و آن را از روی آنتن شبکه پخش کرد که در مجموع هر قسمت از این برنامه به طور میانگین حداقل ۲٫۸ میلیون بیننده داشت.

در سال ۲۰۱۵ جو برلینگر، کارگردان برنده ی جایزه ی امی فیلمی را بر اساس زندگی رابینز ساخت و نام آن را Tony Robbins: I Am Not Your Guru نهاد. این فیلم به طور کلی به موفقیت های زندگی تونی رابینز می پردازد و زندگی او را از جهات مختلف به حیطه نقد می کشاند. این فیلم در فستیوال های زیادی حضور داشت و منتقدین از آن به عنوان یک اثر خوب و به یاد ماندنی یاد کردند.

در این اثر که زمانی حدودا دو ساعته دارد بازیگرانی چون جاستین ویلکس، برایان کاپلمن و دیوید لین حضور دارند. این فیلم هم اکنون در پایگاه معتبر IMDB با بیش از ۳۶۰۰ رای نمره ی مناسب ۶٫۷ از ۱۰ را کسب کرده که نمره ای مناسب برای یک فیلم مستند می باشد. جو برلینگر برای این فیلم جایزه ی بهترین فیلم مستند را از هیئت داوران دریافت کرد و پس از دریافت جایزه آن را به آنتونی رابینز اهدا کرد و در سخنرانی خود گفت که رابینز یکی از موفق ترین انسان های روی زمین است که می تواند برای هر فردی سرمشق باشد و در پایان این جایزه را به آنتونی رابینز تقدیم کرد.

زندگی شخصی

زندگی شخصی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در سال ۱۹۸۴ با ربکا جنکینز ازدواج کرد. او و ربکا در یک سمینار با یکدیگر آشنا شدند و تصمیم گرفتند زندگی مشترکی را با یکدیگر آغاز کنند. جنکینز پیش از ازدواج با آنتونی سه بچه از دو ازدواج قبلی خود داشت، که رابینز سرپرستی آن ها را بر عهده گرفت. با این وجود این دو در سال ۱۹۹۸ از یکدیگر جدا شدند. هم چنین آنتونی در سال ۱۹۸۴ صاحب یک فرزند از نامزد قبلی خود، لیز آکوستا شد. در سال ۲۰۰۱ برای دومین بار ازدواج کرد و این بار با بانی رابینز زندگی مشترک خود را آغاز کرد. او و همسرش هم اکنون در ایالت فلوریدا زندگی می کنند.

مهم ترین سخنان آنتونی رابینز

آنتونی رابینز می گوید هر انسانی باید در زمان حال زندگی کند و از هر چیزی که در اختیار دارد لذت ببرد. با دوستان و خانواده ی خود رابطه ای صمیمی داشته باشد و در سخت ترین لحظات کنار آن ها باشد. او می گوید لحظات خوش خودشان به سراغ انسان نمی آیند بلکه خلق شدنی هستند و همه ی ما می توانیم با آفریدن شادی برای خودمان به فردی موفق در دنیا تبدیل شویم. چیزی که در زندگی انسان اهمیت دارد آن است که همواره کار درست را انجام دهد. مهم نیست که سرانجام این کار به چه چیزی ختم می شود، بلکه وقتی ما با اراده ای درست به سوی هدف خود حرکت کنیم مطمئنا به هر آن چیزی که در نظر داریم دست پیدا خواهیم کرد.

آنتونی رابینز می گوید تمامی فکر و ذکر ما بایستی به سوی اهداف والای زندگی باشد و فکر کردن به جزئیات باعث شکست ما خواهد شد. وی می گوید همیشه بایستی از تجربیات انسان های موفق برای رسیدن به پیروزی استفاده کنیم چرا که ما آن قدری عمر نداریم که بتوانیم تمامی راه های موجود را تست کنیم و ببینیم که کدام می تواند در موفقیت ما نقش داشته باشد. هیچ گاه از سوال پرسیدن نترسید و در نهایت کسانی که همیشه سوال می پرسند به بهترین پاسخ مد نظر خود دست پیدا خواهند کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.