چگونه یک کسب و کار کوچک و پر درآمد راه اندازی کنیم ؟

برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک چه چیزهایی را باید بدانیم ؟

تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که چه تفاوت هایی بین شغل و کار وجود دارد؟ بسیاری از افراد می گویند که هیچ تفاوت هایی بین شغل و کار وجود ندارد، اما نکته مهم در این است که اگر می خواهید به موفقیت در کسب و کار کوچک خود دست پیدا کنید، باید بتوانید تفاوت های بین شغل و کار را به درستی درک نمایید.

اگر بخواهیم در این زمینه برای شما توضیحاتی ارائه دهیم، می توانیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم «در واقع شما به ازای شغلی که دارید پول دریافت می کنید، اما به ازای کار یا وظیفه ای که بر عهده شما قرار گرفته است کسی پولی را به شما پرداخت نمی کند»!

دقت داشته باشید نوع تکالیف و وظایفی که شما در برهه های مختلف زندگی بر عهده می گیرید متفاوت است. از همین رو وظایف مختلفی بر دوش شما قرار می گیرد. به عنوان مثال اگر در نظر دارید در آینده به یک مدیر موسس تبدیل شوید، باید به همان اندازه کار کنید و هیچ گاه خسته نشده و غر نزنید. علت این مسئله که امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک دچار ورشکستگی می شوند و یا از لحاظ مالی دچار مشکل هستند، را می توان همین مسئله دانست.

اگر بخواهیم نکته موجود در این مسئله را برای شما بازگو کنیم، باید به شما بگوییم که اگر می خواهید به یک مدیر کسب و کار کوچک تبدیل شویدباید تکالیف خود را به خوبی انجام دهید و هیچ پولی را دریافت نکنید. بسیاری از کارمندان هیچ آگاهی و اطلاعی از مجانی کار کردن ندارند.

آن ها به ازای هر کاری که انجام می دهند پول دریافت می کنند و به همین دلیل است که نمی توانند در کارهایشان به موفقیت دست پیدا کنند. آن ها همیشه مانند یک کارمند فکر می کنند و خواستار دریافت حقوقی مشخص و منظم هستند.

ورزشکاران حرفه ای

ورزشکاران حرفه ای مجانی کار کرده اند

اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شود که ورزشکاران چگونه توانسته اند به موفقیت دست پیدا کنند، چون آن ها پول زیادی را دریافت می کنند باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. اگر کمی به گذشته ورزشکاران صاحب نام دقت کنید، متوجه می شوید که هیچ ورزشکار بزرگی نیست که در ازای تمریناتش پول گرفته باشد. اکثر آن ها از سنین کم کار خود را شروع کرده اند و به نسبت هم سن و سالان خود زمان طولانی تری را به تمرین پرداخته اند، به کلاس های مختلف آموزشی رفته اند و ساعت ها برای دریافت حقوقی اندک کار کرده اند. آن ها قبل از گرفتن شغلشان به عنوان ورزشکاران حرفه ای تکالیف خود را انجام داده اند.

قبل از این که کارتان را از دست بدهید …

قبل از این که کار خود را از دست بدهید، باید نسبت به این مسئله آگاهی پیدا کنید که یک کسب و کار کوچک از چه تعداد مشاغل مختلف تشکیل شده است. این که فردی کارمند موفقی در فروش باشد، دلیل محکمی برای موفق بودن وی در کسب و کار کوچک خودش نیست.

دلیل این که این حرف بیان می شود این است که فروش تنها یکی از کارهایی است که در تجارت باید صورت گیرد. و نکته دیگری که باید یادآوری شود این است، تجارتی که دچار مشکل است تجارتی است که در آن یک شغل یا چندین شغل اصلا وجود ندارد یا اگر هست بازدهی خوبی ندارد.

مشاغل

مطمئنا باید جنبه های مختلفی از یک کسب و کار کوچک را با توجه به تعاریفی که در رابطه با مشاغل وجود دارد در نظر بگیرید. اما نکته اینجاست که اگر در نظر دارید کسب و کار کوچک و موفقی را برای خود فراهم آورید، باید به سراغ افرادی بروید که در انجام کارهایشان مهارت لازم و کافی را دارند که هر یک از کارکردهای مورد نیاز آن را انجام بدهید.

در واقع هنگامی که می خواهید در یک کسب و کار کوچک به موفقیت دست پیدا کنید، باید به این مسئله واقف باشید که تمام سطوح مثلث یعنی محصول، امور حقوقی، سیستم ها و ارتباطات و گردش نقدی به لحاظ فنی به خوبی عمل کند و آن ها را در کارهایتان در نظر داشته باشید. اگر نتوانید هر کدام از این سطوح را به حد نصاب خوب انجام دهید، کسب و کار کوچک شما هم با مشکل مواجه خواهد شد.

تکلیف مدیر کارآفرین

همان طور که می دانید مدیر کارآفرین باید بتواند قبل از این که شغل فعلی خود را ترک کند؛ وظایف و تکالیف مربوط به آن را به خوبی به سرانجام برساند. در واقع معنی این حرف را زمانی می توانید درک کنید که ۵ شغلی که در ادامه به آن ها می پردازیم، در سطوح مختلف مثلث کسب و کار را در نظر گرفته باشید:

۱- محصول

۲- امور حقوقی

۳- سیستم ها

۴- ارتباطات

۵- گردش نقدی

هنگامی که مدیر کارآفرین نتواند هر کدام از مواردی که به آن ها اشاره کردیم را به درستی اجرایی کند، این امکان وجود دارد که کسب و کار کوچک او با شکست روبرو شود و یا از لحاظ مالی دچار مشکل شود و یا این که حتی نتواند به اندازه کافی رشد کند.

کنترل ساده لیست

همان طور که می دانید داشتن یک کسب و کار کوچک نیز کار بسیار پیچیده ای می باشد و برای رسیدن به آن باید فهرستی را در نظر بگیرید. تهیه یک لیست به صاحبان و مدیر موسس کمک می کند تا سالیان سال بتواند در کارهایش موفق باشد.

چرا تسلیم می شوند

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود، مدیران از ادامه کارهای خود دست بردارند این است که آن ها به این نتیجه می رسند که آموزش های آنان تنها برای یکی از ۵ شغل ذکر شده موثر است. به عنوان مثال هنرمندی که از طریق کارهای خلاقانه به کسب درآمد می پردازد و در زمینه طراحی محصول آموزش دیده باشد تا حدود زیادی در زمینه امور حقوقی اطلاعاتی ندارد و نمی تواند در آن به موفقیت دست پیدا کند.

کسب و کار شخصی

افراد متخصص دارای کسب و کار شخصی هستند

به طور معمول افرادی که توانسته اند در حرفه خود به تحصیلات عالی دست پیدا کنند، نسبت به سایر افراد موفقیت بیشتری را به دست می آورند. آن ها افرادی تحصیل کرده و آموزش دیده اند که آماده عمل در بیشتر از یک سطح هستند.

نیازی نیست برای موفق شدن در کارتان اول باشید

اگر نگاهی به زندگینامه افراد موفق داشته باشید متوجه می شوید که تمامی آن ها از همان ابتدا افراد موفق و زرنگی در زندگی نبوده اند. توماس ادیسون اولین کسی که لامپ برق را اختراع کرد، یکی از شاخص ترین این مثال ها می باشد. او از مدرسه اخراج شد و بیست و سومین نفری بود که برای اختراع لامپ برق تلاش می کرد و نزدیک به صد بار در انجام این کار با شکست مواجه شد. اما در نهایت با پشتکار و تلاش مستمر توانست به آن چیزی که می خواهد دست پیدا کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.