راز خوشبختی انسان های موفق چیست؟!

چگونه مانند انسان های موفق به زندگی نگاه کنیم؟!

تاکنون این سوالات را از خود پرسیده اید که چرا به وجود آمده اید؟ هدف شما از زندگی چیست؟ چگونه در یادها باقی می مانید و برای چه چیزهایی مبارزه خواهید کرد؟ مطمئنا متوجه شده اید که این سوالات بسیار عمیق و سنگین می باشند؛ از همین رو همواره ترجیح می دهید که به آن ها فکر نکنید. اما همان طور که می دانید برای این که بتوانید یک زندگی موفقیت آمیز داشته باشید و به انسان های موفق تبدیل شوید باید بتوانید به آن ها فکر کنید و پاسخ دهید و بهترین زمان برای این که بتوانید پاسخی مناسب برای این سوالات پیدا کنید همین اکنون است.

تا کی می خواهید به گونه ای زندگی کنید که هیچ کنترلی بر روی آن نداشته باشید؟ تا کی می خواهید روزهای خود را بشمارید در حالی که هیچ لذتی از آن نمی برید؟ از همین رو زندگی خود را به شانس واگذار نکنید و خودتان آن را در دست بگیرید و به آن سمتی که می خواهید و فکر می کنید بهترین جایگاه برای شماست هدایتش کنید.

همواره به این مسئله فکر کنید قبل از این که به پایان زندگی خود برسید در رابطه با تاثیری که می خواهید بر دنیا بگذارید و این که می خواهید چه تفاوت هایی با دیگران داشته باشید و شکلی که می خواهید مردم از شما یاد کنند تصمیمات مهم و عمیقی بگیرید. سال های پایانی عمر هیچ گاه نمی تواند زمان مناسبی برای این مسئله باشد.

مطمئنا افراد زیادی را در اطراف خود دیده اید که دیگران آن ها را انسان های موفق و بزرگی می دانند، در حالی که وقتی به پایان عمر خود می رسند به این مسئله پی می برند که از نردبانی اشتباه صعود کرده اند. آن ها وقت گران بهای خود را صرف ارزش های اشتباه و نادرستی کرده اند و همواره چیزهایی به دست آورده اند که تنها لذت های اندک و گذرایی را در اختیار آن ها قرار داده است و زمانی به این مسئله پی برده اند که زمان سفرشان به پایان رسیده و بسیار دیر شده است.

از همین رو اگر می خواهید مانند انسان های موفق باشید، هیچ گاه زمان با ارزش خود را هدر ندهید و هیچ گاه صبر نکنید که در آینده یکی از عزیزانتان شرح این که شما در زندگی چه کارهایی انجام داده اید را بر عهده بگیرد. شما باید از همین امروز دست به کار شده و تمام آن چیزهایی که در زندگی به دست آورده اید را بنویسید و علاوه بر آن برای خود روشن کنید، اگر بخواهید در پایان عمرتان زندگی خود را یک زندگی عالی بدانید، چگونه باید زندگی کنید.

انسان های موفق

ارزش های اصلی زندگی انسان های موفق کدام ها هستند؟

همواره توصیه می شود برای این که بتوانید زندگی خود را به عنوان انسان های موفق به بهترین شکل ممکن تغییر دهید و یا این که بتوانید برای زندگی خود فرصت های بسیار خوبی فراهم آورید، از آن لذت ببرید به دیگران لذت ببخشید و در انتهای زندگی لذت انبار کرده باشید، لازم است که نسبت به ارزش های خود آگاهی داشته باشید.

ارزش های اصلی زندگی به نوعی راهنمای شما برای داشتن یک زندگی بی نظیر و فوق العاده می باشد که باید در آن احساس رضایت داشته باشید. این ارزش ها به دیگران نشان می دهند که شما چه کسانی هستید و در زندگی دنبال چه چیزهایی می گردید. ارزش های اصلی زندگی باعث می شوند که شما لذت بیشتری از زندگی ببرید و حاضرید برای این که آن ها را حفظ کنید به مبارزه بپردازید و انتخاب هایی در راستای آن ها داشته باشید.

این انتخاب ها به شما آرامش می دهند. در واقع این گونه گفته می شود که ارزش های اصلی شما در زندگی شخصیت شما را شکل می دهند آن ها ارزش هایی هستند که مردم در غیاب شما همواره از آن یاد می کنند و به نوعی شما را با آن ها می شناسند. آن ها قطب نمای داخلی شما و چراغ هدایت شما محسوب می شوند. فیلترهایی که از طریق آن تمام خواسته ها، درخواست ها و علاقه های زندگی خود را تعیین می کنید.

برای این که به انسان های موفق و بزرگی تبدیل شوید، همواره به این مسئله دقت داشته باشید که اگر نتوانید ارزش هایتان را حتی برای خودتان تعریف کنید، این امکان وجود دارد که انتخاب هایی در تضاد با آن چیزی که می خواهید داشته باشید و پس از مدتی متوجه می شوید که اقدامات شما با ارزش هایتان تضاد بسیار زیادی دارد که حاصل آن ناامیدی، ناخشنودی و استرس می باشد. روانشناسان بر این عقیده اند که یکی از مهمترین عوامل ایجاد استرس و ترس در افراد انتخاب ها و رفتارهایشان می باشد که با ارزش های آنان در تقابل است.

تعریف ارزش های اصلی باعث ساده تر شدن و کارآیی بیشتر زندگی تان می شود

در واقع هنگامی که نسبت به ارزش هایی که برای خود تعیین کرده اید، اطمینان به دست آورید تصمیم گیری برایتان آسان تر خواهد شد. و زمانی که با یک انتخاب در زندگی مواجه می شوید، می توانید به سادگی از خودتان بپرسید که آیا این مسئله با ارزش های اصلی من هماهنگی دارد؟ اگر بله، باید آن را انجام دهید و اگرنه هرگز به سراغ انجام آن نروید و حتی به عقب نگاه هم نکنید، زیرا در این صورت می توانید زندگی تان را از خشم و افسوس دور نگه دارید.

شما به عنوان انسان های موفق همواره باید به خاطر داشته باشید که باید ارزش های خود را بشناسید و آن ها را در زندگی به کار بگیرید؛ زیرا ارزش هایی که در زندگی به کار گرفته نمی شوند، ارزش هایی هستند که به آن ها ایمان ندارید.

تصور کنید فردی می گوید که یکی از ارزش های اصلی او در زندگی کمک به دیگران است، در حالی که در طول عمر خود تاکنون کاری برای دیگران انجام نداده است. چنین ارزشی تعریف نشده است، فقط یک توهم است که هیچ کس آن را نمی خواهد. ماموریت شما به عنوان انسان های موفق در زندگی این است که ارزش های اصلی خود را بشناسید و به آن ها هدف داده و از آن ها استفاده نمایید.

انسان های موفق

وجود شما چه تغییری می تواند در دنیا به وجود آورد؟

گفته می شود که مردم شما را تنها به دو دلیل به یاد می آورند: این که توانسته اید چه مشکلاتی را حل کنید و یا این که چه مشکلاتی ایجاد کنید. دقت داشته باشید آبراهام لینکلن تغییری را به وجود آورد که آن تغییر برای همیشه در جهان باقی ماند؛ اما هیتلر نیز دقیقا همین کار را انجام داد. اما اگر دقت کنید متوجه می شوید که مردم جهان هر دو مرد را به یک اندازه به خاطر می آورند اما هر کدام را به چه عناوینی؟

برای این که مانند انسان های موفق باشید، هیچ گاه نیازی نیست که قدرت زیادی داشته باشید و هیچ گاه نیازی نیست که تاثیری جهانی بر دنیا بگذارید، تا بتوانید تفاوت هایی را به وجود آورید که جهان به یاد شما باشد. شما در هر لحظه از زندگی تان می توانید تغییراتی بسیار زیادی ایجاد کنید. به محض این که از خواب بیدار می شوید، باعث ایجاد یکسری اثرات موج دار می شوید که برای ایجاد تغییر در بسیاری از نقاط جهان به راه خواهند افتاد و این تاثیر یا در جهت حل مشکل است یا در جهت ایجاد مشکل!

بسیاری از افراد بر این عقیده اند، برای این که تغییراتی در خانواده، جامعه و کشور خود ایجاد کنند هیچ کاری از دستشان بر نمی آید. در واقع آن ها فکر می کنند برای این که بتوانند تغییراتی را در جهت بهبود دنیا انجام دهند، باید مقامی مهم داشته باشند؛ اما باید بدانید که این ما هستیم که جهان خودمان را می سازیم و هر لحظه با کارهایی که انجام می دهیم خشتی بر آن اضافه می کنیم. با هر لبخندی که می زنیم با هر کمک اندکی که به همکاران خود می کنیم، با دادن حق عبور به دیگران در ترافیک خیابانی و با کارهایی بسیار کوچک و اندک به نظرتان مفید نمی آیند.

مسلما افراد زیادی را دیده اید که فکر می کنند،، برای این که بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند باید حقوق دیگران را زیر پا بگذارند و فقط به فکر منافع خویش باشند، غافل از این که دنیایی که با این روش برای خود می سازند هیچ گونه خوشی و دلپذیری را برای آن ها به همراه نخواهد داشت. شما باید بدانید برای این که بتوانید در زندگی خود تغییراتی را ایجاد کنید، توانایی بی حد و حصری در اختیار دارید که باعث می شود جزو بیشترین دریافت کننده باشید.

برای این که مانند انسان های موفق باشید، هیچ گاه نیازی نیست که یک رئیس جمهور یا یک دیکتاتور باشید تا تغییراتی را در جهان به وجود آورید. شما برای همه افرادی که هر روزه می بینید اثری خواهید داشت که برای همیشه بر بدنه زندگی آن ها نقش بسته است. از همین رو برای تغییر زندگی خود چالش هایی را در نظر بگیرید. این که در سه روز آینده چه کارهایی انجام خواهید داد که در زندگی فردی یا افرادی تغییر ایجاد خواهد شد؟ فقط یک کار، هر کاری، هر چقدر کوچک … فقط آن را امتحان کنید!

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.