۴ نکته مهم که رعایت آن باعث ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی می شود

چند نکته مهم برای ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی

ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی همواره یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه ها میان زوج های جوان می باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم برای شما دوستان عزیز سایت آگاه باشیم ۴ نکته مهم و کلیدی را برای ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی معرفی نماییم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پادکست ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی

۱ – ریشه اصلی بگومگوها را پیدا کنید

اگر در یک رابطه ی عاطفی قرار داشته باشید مطمئنا بگومگوهایی را با طرف مقابل خود انجام خواهید داد و متوجه می شوید که اکثر این بحث ها بر سر مسائل بسیار کوچک و تکراری می باشد. اما تاکنون از خود پرسیده اید که دلیل آن چیست؟ مسلما وقتی به آخرین بحث خود فکر می کنید به این باور می رسید که توانسته اید آن را حل و فصل نمایید؛ اما در واقع شما در حال بحث کردن در رابطه با مطلبی هستید که اصلا در بین شما مطرح نشده و مشاجره ای جدید و کاملا متفاوت را رقم زده اید که هیچ یک از شما متوجه آن نشده اید.

مطمئنا دیده اید که بسیاری از زوج ها بر سر این مسئله که چه کسی ظرف ها را بشورد با هم به بگومگو می پردازند. اما سوال این است که آیا تنها مسئله ی به وجود آمده شستن ظرف ها است؟ آیا اصلا اهمیت دارد که چه کسی ظرف ها را بشورد؟ در حقیقت مشکلی که این وسط مطرح می شود این است یک نفر از زوجین قدرنشناس بوده و به این باور رسیده که به او ظلم شده است و آن انتظاری که از کسی که دوستش دارد برآورده نشده است.

در واقع این موضوع، مطلبی است که شما باید در رابطه با آن بحث کنید. برای این که بتوانید این موضوع را مطرح کنید هم می توانید از کلمات رمزی و هم به صورت مستقیم استفاده کنید. اما اصلا، استفاده از کدام روش اهمیت ندارد، زیرا هر دوی شما می دانید که اصل قضیه چیست.

اگر بحث هایی که به وجود می آید تکراری باشد، می توانید این احتمال را بدهید که یکی از زوجین دچار توهم شده باشد و تا زمانی که به بررسی مشکل اصلی نپردازید این مسئله ادامه خواهد داشت. حال فرض کنید که شخصی در خانه بیش از حد خرج می کند و پولی برای کارهای ضروری باقی نمانده است و یا این که به این مسئله که چرا همسرش پول بیشتری برای خرج کردن دارد حسادت کند. این مسئله ایجاب می کند که شما بدانید واقعا کدام موضوع مورد نظر می باشد. اما خام نشوید و فکر کنید، بحث و کشمش شما فقط درباره ی پول هدر دادن است، به خصوص اگر چنین بحثی دائمی و تکراری است.

در نتیجه شاید گمان می برید آخرین بار که بحث داشتید مسائل کاملا حل و فصل شدند، اما در حقیقت، بحثی که مشغول آن هستید، بحث درباره ی آنچه فکر می کنید نیست، بنابراین برای ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی تان این مسئله را به درستی بررسی نمایید.

به زندگی خصوصی همسرتان احترام بگذارید

۲ – به زندگی خصوصی همسرتان احترام بگذارید

در برهه ای از زمان متوجه شده اید که همسرتان چیزی را از شما مخفی کرده است؟ خب باید بدانید که این حق اوست، مگر شما توانسته اید همه چیز را به او بگویید؟ این را بدانید که همه ی ما در زندگی شخصی خود مطالبی را داریم که نمی توانیم آن را بازگو کنیم، این موضوع اغلب با این مسئله که ما از طرف مقابل خود خجالت می کشیم و یا اجازه ی گفتن آن را نداریم ارتباط مستقیم دارد. از همین رو برای ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی نباید همسرتان را از این قاعده مستثنی بدانید.

اما در اکثر مواقع این سوال به ذهنتان نفوذ می کند که آیا همسرتان به شما اعتماد ندارد؟! حال این سوال به وجود می آید که آیا شما مشکل دارید؟ باید بگوییم که این مشکل هیچ ارتباطی به شما ندارد که او برخی چیزها را به شما نمی گوید، بلکه به نوعی به مشکل عدم اعتماد یا کمبود اعتماد برمی گردد. حال از خود بپرسید که آیا شما به او اعتماد دارید؟

باید این مسئله را بپذیرید که همسرتان حق دارد هر رازی را که دوست دارد پیش خودش نگه دارد و یک زندگی خصوصی برای خودش داشته باشد درست مانند شما. شما باید بدانید که تنها به صرف این که او عاشق شماست و شریک زندگی شما شده است، نباید تمام مسائل شخصی خود را افشا کند و شما برای ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی تان نباید به حریم خصوصی او وارد شده و لطمه بزنید. از همین رو تنها کاری که باید انجام دهید این است که بدون هیچ چاپلوسی و کندوکاوی و بدون هیچ گونه فضولی و بدون ریشخند فقط او را رها کنید و برای مدتی بگذارید تنها بماند. مطمئن باشید او دوباره به روال عادی خود برمی گردد.

۳ – اگر همسرتان به دنبال خلوتی برای خودش می باشد مکدر نشوید

همه ی ما انسان هایی اجتماعی هستیم اما میزان این اجتماعی بودن در همه ی افراد یکسان نیست. بسیاری از افراد تمایل دارند که تمام وقت خود را با دیگران سپری کنند، اما برخی دیگر دوست دارند در اکثر مواقع تنها باشند. مسلما این اتفاق در برخی مواقع برای شما نیز اتفاق افتاده است که دوست دارید تنها باشید. پس همسرتان هم در مواقعی از زندگی نیاز دارد که به خرید برود، گل کاری کند، کتاب بخواند و یا کارهای دیگری را انجام دهد؛ اما تمامی این کارها به این معنی نیست که او نمی خواهد وقتش را با شما سپری کند. بلکه شما باید متوجه شوید که او نیاز دارد برای مدت کوتاهی هم که شده تنها باشد. اگر به آن ها اجازه این کارها را ندهید احساس می کند که در یک قفس گیر افتاده است.

شاید همسرتان به طور دائم به چنین فضایی نیاز داشته باشد و یا گاهی فقط در مواقعی که اوضاع نابسامانی را سپری می کند به تنها بودن نیاز پیدا کند. اما چیزی که باید بدانید این است که هیچ کدام از آن ها کاری به شما نخواهد داشت و اصلا در رابطه با شما نمی باشد. از همین رو اگر همسرتان نیاز دارد مدتی را تنها باشد به او اجازه دهید به کارهایی که به آن علاقه دارد بپردازد. به عنوان مثال شاید او به گلکاری علاقه داشته باشد و یا دوست دارد به نمایشگاه برود. گاهی پیش می آید که آن ها وقتی به کاری علاقه دارند، تصمیم می گیرند که در رابطه با آن با کسانی که در این زمینه توانایی و مهارت دارد صحبت کند و این مسئله باز هم به شما ارتباطی ندارد.

اگر همسرتان دوست دارد چندین ساعت در روز تنها باشد، و این مسئله اصلا باب میل شما نیست، از همین رو نیاز است که در این رابطه با یکدیگر صحبت کنید. معمولا این مسئله مشکلی را به وجود نمی آورد، اما مشکل زمانی شروع می شود که طرفین فکر می کنند دیگری نمی خواهد با آن ها باشد. نکته ی کلیدی که در این رابطه وجود دارد این است که بدانید این کار او ربطی به شما ندارد، او با هر کس دیگری هم بود همین حالات پیش می آمد. بنابراین یک نکته مهم در ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی این است که برخی افراد به فرصت و فضا نیاز دارند و اگر این فرصت را از آن ها بگیرید، احساس می کنند در قفس گرفتار شده اند.

امور مالی خانواده

۴ – امور مالی خود را از یکدیگر جدا نگه دارید

بسیاری از افراد با این قانون مخالف هستند، اما باید بدانید که ما در رابطه با کارهایی که کمک می کند تا صمیمیت در رابطه زناشویی تان بیشتر شود با شما صحبت می کنیم. مطمئنا زوج های بسیار زیادی را دیده اید که به خاطر پول و دخل و خرج بارها با هم بحث و مشاجره داشته اند و حتی این مسئله باعث جدایی بین آن ها نیز شده است. اما به طور معمول هنگامی که دارایی های زوج ها از هم جدا بوده است، چنین معضلات و مشکلاتی وجود نداشته است.

در واقع این مسئله که شما باید پولتان را وسط بگذارید هیچ اهمیتی ندارد و حتی فایده ای را نیز به دنبال نخواهد داشت. البته در مواقعی که هر دو یک حساب مشترک در آن داشته و مقداری پول در آن ذخیره کنید، اصلا ایرادی ندارد و می توانید از آن حساب برای فرزندان خود خرج کنید؛ اما در این رابطه نیاز است توافق های اولیه ای با هم داشته باشید که هر کدام چه مقدار سرمایه گذاری می خواهید در این رابطه انجام دهید.

دقت داشته باشید که این کارها، ریزه کاری های یک زندگی است که به شدت روی صمیمیت در رابطه زناشویی تان تاثیرگذار است. اگر هر دو زوج درآمدی داشته باشند، باید نسبت به آنچه تصمیم گرفته اند تا سرمایه گذاری کنند پایبند باشند. اگر همسرتان می خواهد تمام سرمایه خود را خرج کرده و به مسافرت برود و شما بر این باورید که حرکتش ولخرجی است، باید بدانید که این مسئله کاملا به خودش مربوط است و در زندگی شما هیچ اثری نخواهد گذاشت. چون صورت حساب هایی که باید پرداخت شده اند و حتی سرمایه گذاری که با هم به توافق رسیده اید نیز انجام شده است؛ از همین رو جای هیچگونه اعتراضی را برای شما باقی نمی گذارد. شما هم می توانید به همان میزان که درآمد دارید میزان سرمایه خود را خرج کنید.

باید بدانید که اگر میزان درآمد شما متفاوت است، شاید نیاز باشد که در صرف هزینه ها مقداری به هم کمک کنید. در واقع اگر کسی دو برابر دیگری درآمد دارد باید دو برابر خرج کند. این ها از مواردی هستند که می توانید بین خودتان حل و فصل کنید. اما اگر همسر شما تمام وقت خود را در خانه سپری می کند و مشغول کارهای خانه و رسیدگی به فرزندان می باشد، نیاز است که همسرش پس از صرف هزینه های موجود و پس اندازهای لازم، پول باقی مانده را با همسر خود شریک شود. دقت داشته باشید این کار هدیه و بخشش نیست، بلکه پرداخت یک حقوق منصفانه برای شراکت او در کارهای خانه است.

شما باید بدانید که اگر یک نفر از شما کار می کند و دیگری در خانه است پس هر دوی شما سهم مشترکی از درآمد را صرف کارهای خانه و مسائل مربوط به خانه می کنید. اگر یکی از شرکا فعالیت نکند مطمئنا دیگری نمی تواند به کسب درآمد بپردازد؛ پس درآمد نیز باید به یک نسبت تقسیم شود. پس از دریافت نیز هر کدام می توانند دریافتی خود را جداگانه پس انداز کنند. بنابراین یکی از نکات ایجاد صمیمیت در رابطه زناشویی این است که اگر همسر شما می خواهد پس اندازش را صرف کاری کند که از دید شما ولخرجی است، به خودش مربوط است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.