۴ تکنیک موثر که برای حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی باید بلد باشید

برای حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی خود باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟!

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم در این مقاله قصد داریم با شما چهار تکنیک مهم و موثر را در میان بگذاریم که با استفاده از آن می توانید به حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی خود کمک کنید. برای آشنایی با این تکنیک ها در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

۱ – سعی کنید کلمه ی خواهش می کنم را بین کلمات همسرتان پیدا کنید

در تمامی ارتباطاتی که با دیگران دارید سه نوع پیام نهفته است: «تبادل اطلاعات»، «خواهش می کنم»، «متشکرم». در واقع زمانی که همسرتان در حال فریاد زدن بر سر شما می باشد، او در حال گفتن چیزی به شما است. او می گوید «خواهش می کنم حرف مرا بشنو!»، یا «سعی کن متوجه شوی که چقدر قلبم را جریحه دار کرده ای!».

شما برای حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی خود، همواره به جای این که نسبت به حرف هایی که از سوی همسرتان بیان می شود حالت دفاعی به خود بگیرید، سعی کنید او را راضی کنید. نباید انتظار داشته باشید که او همواره در جملات خود از «خواهش می کنم» استفاده کند. در واقع این شما هستید که باید «خواهش می کنم» را از بین جملات و حرفایی که بیان می کند بشنوید.

در حقیقت هنگامی که بتوانید او را راضی کنید، انگار حرف های بیان نشده او را از صمیم قلب شنیده اید. شما در لحظه ی موعود باید آن چیزی که همسرتان می خواهد بگوید، ولی در آن لحظه از بیان آن عاجز را درک کنید تا به حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی تان کمک کنید.

در انتها بهتر است از خود بپرسید درک نیازی که در پس حرف های همسرتان است برایتان مهم تر است یا ثابت کردن این که این بار هم حق با شماست؟! بنابراین همیشه به خاطر داشته باشید که در پس هر بحث و جدلی خواسته ی برآورده نشده ای وجود دارد، آن را پیدا کنید.

حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی

۲ – هر زمان که به احساسات خود پی بردید آن را با همسرتان در میان بگذارید

یکی از شایع ترین مشکلاتی که زوج ها در زندگی دارند، به دلیل نداشتن رابطه ای صریح و روشن است. و باید بدانید که این مشکلات اغلب به این دلیل به وجود می آید که یکی از طرفین تصوری غیرواقعی در رابطه با دیگری دارد. و همواره بر این فکر است که اگر احساسات و حدس خود را بیان کند، فردی ساده لوح جلوه می کند و کسی به آن اهمیتی نمی دهد. ولی آیا این بهتر است یا این که بر پایه ی فرضی غلط رفتاری از خود بروز دهید؟ در نظر داریم بار دیگر این مسئله را بیان کنیم که هرگز از پرسیدن سوال نترسید.

این قانون نیز یک استثنا دارد. در واقع هنگامی که اتفاقی باعث می شود احساسات سرکوب شده شما برانگیخته شود، آن زمان می توانید این مسئله را تشخیص دهید که شدیدتر از گذشته خود را نشان می دهند. از همین رو بهتر است قبل از این که آن را به گردن دیگری بیاندازید با جست و جو منشا آن را پیدا کنید تا به حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی تان کمک کنید. به یاد داشته باشید که هیچ شخص یا چیزی نمی تواند شما را عصبانی کند، بلکه آن ها محرک هایی برای بروز خشمی که در درون خود انباشته اید، هستند.

۳ – در ۱۰۰ درصد مواقع، ۱۰۰ درصد صادق باشید

در اکثر اوقات اگر به همسرتان بگویید زشت شده است، این گونه به نظر نمی آید که رابطه ی خوبی را شروع کرده باشید، ولی اگر بدانید که این سخن را در چه زمانی و با چه تدبیری بیان کنید، مطمئنا نتیجه ی خیلی بهتری دریافت می کنید و موجب حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی تان می شوید.

دقت داشته باشید اگر بتوانید همه چیز را چه خوب و چه بد با همسرتان در میان بگذارید، آن گاه می توانید اطمینان داشته باشید که او به شما اعتماد خواهد کرد. چون او توانسته درک کند که شما با او صادق هستید و مجبور نیست در رابطه با افکار و احساسات شما حدس و گمان های اشتباه بزند و فکر خود را درگیر این مسئله کند.

اگر سوالی در رابطه با همسرتان ذهن شما را به خود مشغول کرده و نمی توانید در رابطه با آن با او صحبت کنید، مطمئن باشید که اعتماد بین شما کم کم از بین می رود. در واقع طی تحقیقاتی که در سال های گذشته بین زوج هایی که پنجاه سال از ازدوجشان می گذرد انجام شده است، آن ها اصلی ترین دلیل ماندگاری در کنار هم و حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی شان را «صداقت» عنوان کرده اند. آن ها بر این عقیده اند که صداقت باعث ایجاد احساس امنیت در رابطه آن ها شده است.

شما باید همواره بدانید که مهارت های ارتباطی و ایجاد روابط، امری آموختنی است و برای این که هر چه بیشتر در آن موفق شوید، به تمرین زیاد نیاز دارید. همچنین صداقت در وجود همه پیدا می شود و هیچ ارتباطی با سن و سال ندارد. اغلب افراد می گویند با وجود این که احساس سردرگمی، ناراحتی و یا حتی مشکلات عاطفی ناخوشایند در زندگی زناشویی دارند، اما از این که همیشه با همسرشان صداقت داشته اند به خود می بالند.

بنابراین یک اصل مهم دیگر برای حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی این است که برای اعتماد، صداقت لازم است. صداقت برای رفاقت لازم است، و رفافت لازمه ی لذت بردن از یک رابطه ی ماندگار است.

حس شوخ طبعی

۴ – همواره شوخ طبع و خوش خلق باشید

درست است که در هنگام دعوا، شیرینی خیرات نمی کنند و اکثر افراد فراموش می کنند، با کسی در حال بحث و دعوا هستند که او را دوست دارند؛ و از یاد می برند با این که در رابطه با موضوع مهمی بحث می کنند، اما قرار نیست در آن خیلی جدی باشند. زوج هایی که توانسته اند سال های زیاد با موفقیت در کنار هم زندگی کنند در واقع توانسته اند یک محیط دلپذیر توام با شوخ طبعی را برای یکدیگر فراهم آورند و مسائل مهم را حتی در بین بگو مگوهای خود با مسالمت حل کنند.

بنابراین یکی دیگر از تکنیک های مهم و موثر برای حفظ صمیمیت در رابطه زناشویی داشتن حس طنر و شوخ طبعی زوجین است. به این خاطر که داشتن طنز روی نگرش شما بر زندگی و رابطه تان اثر فوق العاده مثبتی می گذارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.