چرا مردها از قدرت خلاقیت در زن ها می ترسند؟!

آیا می دانید چرا قدرت خلاقیت در زن باعث ایجاد احساس بدی در مردها می شوند؟!

یکی از راه هایی که می تواند به بروز خلاقیت در زن ها کمک کند، اصلاح کارها و بهبود بخشیدن به شرایط موجود می باشد. اما سوالی که در این قسمت مطرح می شود، این است که آیا تفاوتی بین ظهور رساندن و بهبود بخشیدن وجود دارد؟!

باید بدانید که ظهور به این معناست که شما از هیچ، یک چیز جدید متولد می کنید و این مسئله در حالی اتفاق می افتد که اصلاح و بهبود بخشیدن به منظور بهتر کردن، چیزی است که از قبل وجود داشته باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که تولدی دیگر در راه است. معمولا در تمامی بانوان شوق و گرایش به اصلاح و بهبود جامعه در ریشه و طبیعت آن ها وجود دارد، اما به دلیل گرفتاری هایی که در زندگی آن ها وجود دارد. به ندرت اتفاق می افتد که متوجه آن شوند.

این مسئله را باید بدانید که زنان دوست دارند هر چیزی که می بینند را بالفعل کنند و شاید همین مسئله است که باعث اصلاح می شود. این که شما نیاز دارید تا اصلاحات و بهبودهایی در حالات درونی خود ایجاد کنید، در اکثر موارد به دلیل تغییراتی است که در درون شما اتفاق می افتد و دید و تشخیص شما را عوض می کند. این که شما بتوانید توانایی های بالقوه خود را ببینید و از آن در جهت بهبود بخشیدن به کارها استفاده کنید، خودش نوعی ظهور محسوب می شود.

این که قدرت خلاقیت در زن ها این گونه است که همواره تلاش می کنند تا چیز جدیدی را خلق کنند، غیرقابل انکار است. اما زن ها به طور ذاتی دارای نوعی از بینش هستند که قادر است انتظار دانه را برای جوانه زدن و شکفتن ببیند. علاوه بر این آن ها مایل هستند از دانه مراقبت و محافظت کنند، تا بروید و رشد کند. شاید این توان برخاسته از طراحی ژنتیکی آن ها برای مادر شدن و بزرگ کردن فرزندانشان می باشد. اما با وجود تمامی مواردی که ذکر کردیم، خلاقیت در زن ها به گونه ای است که باز هم به طرق مختلف به صورت روزانه سعی در ظهور چیزی جدید و تمرین آن دارند.

در نظر داشته باشید وقتی بانوان می خواهند چیزی را اصلاح کنند، این مسئله برایشان اهمیت ندارد که این اتفاق در محیط بیرون و یا در روابط عاطفی آن ها اتفاق می افتد. و حتی به این معنی نیست که مشکلی در این مسائل وجود دارد و یا این که اتفاقی رخ داده است. بلکه به این معناست که آن ها سعی در بهبود و اصلاح آن دارند.

التیام بخش بودن زن ها

این که زنان به طور ذاتی اشخاصی التیام گر، شفابخش و کمک کننده هستند امری غیرقابل اجتناب است

در واقع زن ها حتی هنگامی که در تن صدای گریه فرزندشان تغییراتی ایجاد شود، سراسیمه می شوند و به دنبال راهی هستند تا به بررسی و علت بروز آن بپردازند. و در اکثر موارد تنها دلیل منطقی که برای آن وجود دارد، این است که زن ها به گونه ای طراحی شده اند که مادر باشند؛ از همین رو سیستمی در درون آن ها وجود دارد که بسیار دقیق تر از رادارها و گیرنده های حساس کار کنترل را انجام می دهد؛ و در کسری از ثانیه می تواند نیازهای دیگران را تشخیص داده و برای کمک به آن ها بشتابد.

از همین رو مردان باید سعی داشته باشند این مسئله را درک کنند، که اگر نامزد و یا همسرشان سعی دارد تا مسئله ای را در رابطه عاشقانه شان بهبود بخشد، به این معنی نیست که می خواهد از آن ها انتقاد کند و یا برچسب بی عرضگی بر روی آن ها بزند. در واقع این نیروی خلاقیت در زن ها به گونه ای است که او تنها می خواهد کارهایی که با نام عشق از خود بروز می دهد را شناسایی کند، تا در صورت نیاز آن ها را بهبود ببخشد و رابطه ای عاشقانه تر را برای هردوی شما رقم بزند.

چرا مردان هنگام بروز خلاقیت در زن ها احساس کنترل شدگی دارند؟

مردان همواره نسبت به بخش اصلاح گر و خلاقیت در زن ها، رفتار و همچنین حس خوبی را از خود نشان می دهند. اما نکته جالب این است که همواره از خلاقیت در زن ها می ترسند و یک حس بی اعتمادی نسبت به آن دارند. به عبارت بهتر این نیرویی که به صورت طبیعی در وجود زنان نهفته است، مردان را معذب می کند و آن را به صورت خیره شدن به آبی تشبیه می کنند، که همواره با سرعت زیاد جریان دارد و نمی توان جلوی آن را گرفت.

مردان می دانند که در این مواقع شاهد نیروی شدید و نیرومندی هستند که بی امان و پیوسته در پی انجام ماموریت خویش و در پی احراز نتیجه ای خاص و از پیش تعیین شده است. شاید بتوان گفت که به نوعی نیز درست احساس می کنند. این مسئله همچنان در حال بررسی است، اما تقریبا به اثبات رسیده است که وقتی خلاقیت در زن ها در حال آفرینش است، آن ها سرچشمه ای از نیروی حیات و زندگی را از خود بروز می دهند؛ به گونه ای که شما متوجه می شوید، این حس تمام وجود آن ها را در برگرفته است. گویی می خواهند به هر صورتی که شده آن را به نتیجه برسانند.

گفته می شود زنان در این لحظات به جریاناتی متصل می شوند که عارفان آن را «شاکتی» یا همان اصل و قاعده حیات بخش می نامند. نیروی آفرینشی که منشا تمامی انواع و اشکال ظهور و پیدایش است. نکته ای که همواره باید در مورد خلاقیت در زن ها آگاهی داشته باشید، این است که شدت و قوت نیروی حیاتی که در اکثر مقاصد وجود دارد، این است که نیات یا رفتارهای یک زن می تواند اشتباها توسط مردان به صورت یک هجوم، سلطه گری و کنترل گری تعبیر شود که در اکثر مواقع می تواند مشکلاتی را در یک رابطه به وجود آورد.

این مسئله درست است که گرایش زنان به آفرینش و سلطه گری در اکثر موارد توسط مردان به صورت کنترل کردن تعبیر می شود. اما باید بدانید هنگامی که این حس در مردان و زنان به وجود می آید، بهترین راه این است که به صورت دو نفره به یک مشاور مراجعه کنند و نسبت به این مسئله آگاهی بیشتری به دست آورند.

دقت داشته باشید مردان به نوع رفتار زنان هیچ اهمیتی نمی دهند، اما اتفاقی که در حال رخ دادن است و همواره آن را احساس می کنند، این است که زنان سعی در کنترل آن ها دارند، و می خواهند انجام یک سری از کارها را آن گونه که مورد نظر آنهاست انجام دهند.

چرا مردان تلاش زنان را کنترل کردن می دانند؟

پاسخ دادن به این سوال کمی پیچیده است. اما باید بدانید که مردان همواره خوی شورش، طغیان، خودمختاری و استقلال طلبی دارند، و همواره در مقابل امر و نهی مقاومت می کنند. از همین رو اگر زنان تصمیم دارند از این حس خود برای بهبود یک رابطه استفاده کنند، باید مسئله که طرف مقابل آن ها تا چه اندازه انعطاف پذیر است را در نظر بگیرند.

وقتی زنان پیشنهاد و یا برنامه ای خاص را برای یک رابطه در نظر می گیرند، به این معنی نیست که می خواهند آن را کنترل نمایند. بلکه آن ها در نظر دارند تا عشق و خوشحالی بیشتری را به آن رابطه اضافه کنند.

خلاقیت در زن ها

سوء تعبیر مردان از خلاقیت در زن ها

اکثر مردان خلاقیت در زن ها را روشی برای مغلوب کردن خود می دانند. به همین خاطر است که خلاقیت در زن ها را امری می دانند که موجب عقب ماندن از آن ها می شود. پس دائما سعی می کنند که این احساسات را نابود کنند تا حس تحکم و ریاست طلبی تنها مختص خودشان باشد.

شما باید به یاد داشته باشید که در اکثر مواقع بانوان هیچ گونه قصد و نیتی برای کارهایشان ندارند و حتی سعی ندارند به مردان امر و نهی کنند. آن ها اطلاعات و داده های خود را دارند و خلاقیت های خود را ابراز می کنند. حال این مسئله خلاقیت در زن ها می تواند با یک برنامه ریزی برای تعطیلات، پیدا کردن دکتری خوب برای شما، تزئین و تغییر دکوراسیون منزل، و یا تقاضا برای بیشتر با هم بودن و… نمود پیدا کند.

مسئله ای که مردان باید به آن توجه کنند این است که همواره نباید خلاقیت در زن ها، همچنین قدرت و انرژی آن ها را با سلطه جویی و برتری جویی اشتباه بگیرند. در اکثر مواقع زنان قصد هیچ تهاجمی را ندارند، بلکه تنها شور و شوق بسیاری را در خود احساس می کنند. زن ها به هیچ وجه قصد ندارد مرد زندگی خود را کنترل نمایند، بلکه می خواهند مهربان باشند.

خلاقیت در زن ها و راه حل های موجود برای مردها

۱ – مردان باید در شرایطی که احساس کردند زن زندگی شان، سعی در کنترل کردن آن ها دارد از خود بپرسند: «قصد و نیت واقعی او از این کار چیست؟» دقت داشته باشید این پرسش در اکثر مواقع تاثیرگذار بوده و افکار منفی را از مردان دور می کند. وقتی آن ها بتوانند به این سوال پاسخ دهند متوجه می شوند که: «او تنها به این دلیل این کارها را می کند که مرا دوست دارد». «او در نظر دارد چیزی فوق العاده ای را خلق کند و یا بهبود بخشد و هیچ قصد و نیتی برای کنترل کردن من در کار نیست».

۲ – مردان همواره باید تمریناتی داشته باشند تا در مقابل رفتارهای ظهوری و خلاقیت در زن ها واکنش هایی کنترل شده و مناسبی از خود نشان دهند. برای این کار می توانند به جای قضاوت ها و تعابیر منفی تنها موارد سمت چپ را با خود تمرین کنند:

کنترل گر —- مهربان

پرخاشگر —- پرشور و حرارت

فرمان فرما —- پر شوق و اشتیاق

سر سخت —- از خود گذشته

مزاحم و متجاوز —- متعهد و پای بند

مداخله گر —- مفید و کمک کار

سمج، پررو —- فعال

در چه زمانی خلاقیت در زن ها با نتیجه ای عکس همراه است

این که زنان توانایی آفرینش دارند، در واقع موهبتی است که خدا در اختیار آنان قرار داده است. اما مسئله ای که وجود دارد این است که این موهبت در برخی مواقع می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. دقت داشته باید هنگامی که زنان خانه خود را تزئین می کنند، یا برای فرزندان خود آشپزی می کنند و یا شعر عاشقانه ای می سازند، این ها همواره به عنوان یک موهبت شناخته می شود. اما زمانی که این خلاقیت در زن ها با تنش هایی میان آن ها و همسرشان همراه می شود، مشکل ساز می باشد و بر ضد زنان عمل می کنند.

خلاقیت های زنان در برخی از مواقع با ضررهایی همراه است، خصوصا زمانی که این مسئله در یک رابطه با اضطراب، نگرانی، ناامنی و ترس همراه باشد. دقت داشته باشید که زنان نسبت به این مسئله به خوبی آگاه هستند و همواره از آن راضی نیستند؛ اما در تلاشند تا این نقطه ضعف را پوشش دهند و به طور مداوم این مسئله را با همسر خود در میان می گذارند.

که اگر در یک مسئله زنان بیش از اندازه از خود خلاقیت به خرج دادند و بی دلیل از چیزی که حتی وجود خارجی ندارد، ناراحت شدند؛ در آن لحظه وظیفه مردان آغاز می شود. بنابراین آن ها باید با به وجود آوردن یک چرخه احساسی معیوب از بروز آن جلوگیری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.