با این ۷ راهکار برای همیشه مانع بروز شکست در کسب و کارتان شوید

۷ راهکار طلایی که می تواند از بروز شکست در کسب و کار شما جلوگیری کند

دقت داشته باشید یکی از راه هایی که می توانید با به کارگیری آن از بروز شکست در کسب و کار خود جلوگیری کنید، این است که در ابتدا عواملی که باعث شکست در کسب و کار شما می شوند را شناسایی کنید. مواردی که در زیر به آن اشاره می کنید، می تواند به شما کمک کند تا توانایی لازم برای رسیدن به این عوامل را زودتر از آنچه فکرش را می کنید تشخیص دهید.

۱ – همواره سعی داشته باشید تا احساساتی که با آن درگیر هستید را بررسی نمایید

هیچ گاه از احساساتی که با آن درگیر هستید، فرار نکنید. شما همواره باید فرصت داشته باشید تا در رابطه با اتفاقاتی که رخ داده فکر کنید و از تاثیر آن ها بر روی زندگی و کسب و کارتان آگاهی پیدا کنید. این که نسبت به ناامیدی ها و پریشانی هایی که به سراغ شما می آید، آگاهی داشته باشید می تواند به شما کمک کند تا خیلی راحت تر با آن ها کنار بیایید. این مسئله کاملا طبیعی است که شما در برابر شکست هایی که متحمل می شوید، احساس ناخوشایندی داشته باشید. زیرا در غیر این صورت این مسئله می تواند بسیار خطرناک باشد.

دقت داشته باشید این که شما در برابر موقعیت های شکست به آسانی خود را وفق دهید به این معنی نیست که توانسته اید با آن کنار بیایید و در رابطه با آن نگران نباشید، بلکه به این معناست که شما احساسات منفی ناشی از آن را کنار گذاشته اید و به این فکر افتاده اید که چگونه می توانید از آن موقعیت عبرت بگیرید و در موقعیت های دیگر به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

همان طور که می دانید دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث شکست در کسب و کار و حتی زندگی شما شود، از همین رو اگر تنها به اشتباهات خود یا نیروهایی که در بازار کار نتوانسته اید با آن رقابت کنید، واقف شده اید؛ می توان گفت که این فرصت را فراهم آورده اید تا از فرصت های پیش رو به بهترین نحو بهره بگیرید و آمادگی بیشتری برای رویارویی با آینده داشته باشید.

دقت داشته باشید که شما همواره باید شکست هایی را که به دست می آورید بپذیرید و در راستای فعالیت های خود حرکت کنید. اگر شکست هایی که با آن ها مواجهه می شوید در ذهن شما باقی بمانند، می توانند حس بدبینی را در شما تقویت کنند و این احساس می تواند حتی از ناتوانی نیز بدتر باشد و نشان دهنده ی عدم سلامتی شما باشد. از همین رو فرصتی فراهم آورید و در مورد آن فکر کنید، سپس با تمام نیرو سعی کنید به آن غلبه نمایید و به راه خود ادامه دهید.

صحبت در مورد کسب و کار

۲ – صحبت کردن در رابطه با شکستی که به تازگی متحمل شده اید

اگر با شکست در کسب و کار خود مواجه شده اید، با دوست و یا همکار خود صحبت کنید. با آن ها مطرح کنید که هدف شما تنها رسیدن به نکات مثبت و پشت سر گذاشتن نکات منفی بوده است و برای این که بتوانید دوباره به حالت گذشته خود برگردید، تمایل بسیار زیادی دارید تا فعالیت های خود را از سر بگیرید. دقت داشته باشید در رابطه با این وضعیت تنها یکبار سخن بگویید. اگر نمی توانید شخصی مورد اعتماد پیدا کنید، بهترین راه این است که احساسات خود را بر روی کاغذ بیاورید و آن را بنویسید. این مسئله کمک می کند تا راه حل های مناسبی را برای وضعیت به وجود آمده پیدا کنید.

۳ – همواره سعی کنید خودتان را از چیزهایی که از دست داده اید جدا کنید

باید همواره به خاطر داشته باشید که در یک تجارت وقتی مشتریان خود را از دست می دهید، به این معنی نیست که توانایی و مهارت شما در جذب مشتری کاهش یافته و یا جدید نیست. هر چند شما درآمد بیشتری را از دست داده اید اما این مسئله می تواند دریچه فرصت های جدید را به سمت شما باز کند و از موقعیت برای افزایش مهارت های خود استفاده کنید. از همین رو اصلا مهم نیست که شما چه چیزهایی را از دست می دهید، بلکه چیزی که اهمیت دارد این است که هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند بدون موافقت و تایید شما باعث شکست در کسب و کار و یا حتی زندگیتان شود؛ از همین رو هیچ گاه از خودتان ناامید نشوید.

۴ – سعی کنید کارهای تان را مورد بررسی قرار دهید

همواره در نظر داشته باشید تا کارهایی که در ارتباط با شغل خود انجام می دهید را مورد بررسی قرار دهید. کارهای مربوط به یک روز را در همان روز انجام دهید و همواره با خودتان روراست باشید. همواره سوالاتی را از خود مطرح کنید که می تواند در حل برخی از مشکلات به شما کمک کند. به عنوان مثال سوالی همانند آیا من کارهای اساسی را از قلم انداخته ام؟ آیا من برای رابطه ام اهمیتی قائل هستم؟ این سوالات به شما این فرصت را می دهد، تا به خوبی فکر کنید و کارهایی را که در رابطه با آن ها غفلت کرده اید را جدا نمایید و سعی کنید تا با توجه خاصی دوباره فکر خود را بر روی انجام آن بگذارید.

مشتریان جدید کسب و کار

۵ – سعی کنید مشتریان جدیدی را پیدا کنید

همواره با مشتریان فرعی خود دوباره تماس بگیرید و هم پیمانان جدیدی را پیدا کنید. این مسئله که از مشتریان دائمی خود بخواهید که همواره شما را برای انجام معاملات انتخاب کنند، اصلا کار نادرستی نیست. همچنین می توانید کمی از حوزه های فعالیت خود بیرون بیایید و به ملاقات کسانی بروید که ارزش های مشترکی را با شما دارند، این مسئله و این که چه کارهای مثبتی را امروز انجام می دهید، می تواند از ایجاد شکست در کسب و کار شما جلوگیری کند و همچنین تعیین کننده ی نتایجی باشد که در آینده به دست خواهید آورد.

۶ – برای سازماندهی کارها و بالا بردن دانش خود زمان بگذارید

برای سازماندهی کارها، نظم و ترتیب پرونده ها، بررسی رقابت ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکای خود وقت اضافی در نظر بگیرید. در صورت امکان سعی کنید یک دوره ی آموزشی را پشت سر بگذارید، در رابطه با شغل خود کتاب هایی جدید مطالعه کنید و به نوارهایی که در رابطه با شغل شماست گوش کنید. به عبارت دیگر، پایه ی معلومات خود را بالا ببرید و روش های خود را سازماندهی کنید.

۷ – سعی کنید در رابطه با مشتریان و مراجعین خود، روش های سرویس دهی تازه ای را تجربه کنید

در صورت امکان از کلمات جدیدی استفاده کنید. داستان جدیدی را که حاوی پیامی مهم باشد برای آن ها نقل کنید، همچنین در برخی موارد می توانید روش کار خود را تغییر دهید و از روش و عادت همیشگی خود بیرون بیایید تا از بروز شکست در کسب و کارتان جلوگیری نمایید. اگر شما کارهای خود را به کندی و با بی میلی تمام انجام می دهید، باید تغییراتی را در نحوه کار خود به وجود آورید تا تحرک بیشتری را در کار خود ایجاد کنید. همچنین با تغییراتی که به طور طبیعی به وجود می آورید؛ می توانید نگرش و افق دید تازه ای پیدا کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.