۱۴ نوع از غذاهای مفید و ساده که بهره وری روزانه شما را افزایش می دهند

تهیه غذاهای مفید برای افزایش بهره وری روزانه

آیا تا به حال به خاطر بسته بندی غذایی دچار اشتباه شده اید؟ اگر بخواهید تمام مواد غذایی را به طور دقیق بررسی کنید باید زمان زیادی را به انجام این کار اختصاص دهید. بسیاری از میان وعده های فرآوری شده چربی کم ولی شکر زیادی دارند. بهترین راه برای استفاده از مواد غذایی سالم و تازه، تهیه غذاهای مفید و در عین حال ساده در خانه است.

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم ما در اینجا دستور میان وعده ها و غذاهای مفید، سالم، ساده و خوشمزه را برای شما بیان کرده ایم. مواد مغذی که از این میان وعده ها دریافت می کنید به هیچ عنوان در غذاهای آماده و فرآوری شده وجود ندارد و همچنین تغذیه از این غذاهای مفید به مقدار قابل توجهی باعث افزایش بهره وری شما می شوند. برای آشنایی با این غذاهای مفید و ساده در ادامه با ما همراه باشید.

پادکست غذاهای مفید و ساده

۱ – بوریتو (غذای مکزیکی مشتمل بر نانی که در آن گوشت، پنیر و لوبیا قرار دارد)

این دستور جزو میان وعده ها و غذاهای مفید و سالم برای اکثر افراد است و تغذیه از آن، افزایش بهره وری روزانه را در پی دارد. ترکیبات این غذا شامل گوشت با برنج و غلات، سبزیجات، پنیر و سس سالسا است. این غذا به حدی خوشمزه است که می تواند عادات غذایی گیاه خواران را تغییر دهد.

۲ – کوفته قلقلی

این غذا برای کسانی که می خواهند پروتئین بیشتری مصرف کنند و همچنین شاهد افزایش بهره وری شان باشند، بسیار مناسب است. این غذا همچنین شامل مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است. این بدین معناست که شما با خوردن آن یک میان وعده سالم و کامل را میل کرده اید.

سالاد جار

۳ – سالاد «جار»

این سالاد یکی از غذاهای مفید است که شامل سیب زمینی و عدس می باشد. درست کردن این میان وعده بسیار سریع و آسان است. شما می توانید در هر جایی که هستید این سالاد خوشمزه را درست کنید و با تغذیه از آن بهره وری خود را افزایش دهید.

۴ – سالاد نخود فرنگی مراکشی

این سالاد جزو غذاهای مفید است که با استفاده از حداقل مواد غذایی و در زمانی کم به عنوان یک میان وعده سریع و آسان تهیه می شود. در دستور غذایی این میان وعده آمده است که شما می توانید در آن از عسل و لیمو نیز استفاده کنید. همچنین شما می توانید مقادیر زیادی از این غذا را تهیه نمایید و در فواصل طولانی مدت میل کنید. پس از خوردن این غذا قطعا متوجه خواهید شد که بهره وری تان افزایش یافته است.

۵ – گرانولا (شامل جو دو سر، گندم، کنجد و عسل است)

خوردن این دسته از غذاهای مفید باعث می شود شما آن دسته از مواد غذایی که شامل شکر و مواد نگه دارنده بسیاری است را دیگر مصرف نکنید. در واقع این غذا دارای قند طبیعی است. شما می توانید از طعم بی نظیر این غذا نهایت لذت را ببرید و افزایش بهره وری خودتان را شاهد باشید. در تهیه این میان وعده شما می توانید از میوه های خشک نیز استفاده کنید.

۶ – گرانولا با انواع مغزها

استفاده از این دستور غذایی در برنامه تغذیه ای تان باعث می شود که شما در روز انرژی بالایی داشته باشید و افزایش بهره وری روزانه را تجربه کنید.

مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از:

۹ فنجان جو پوست کنده (یا ترکیبی از جو، گندم سیاه و غیره)

۱ فنجان روغن آفتابگردان

½ فنجان بذر کتان

½ فنجان شیره درخت افرا

½ فنجان سس سیب و نعنا

½ فنجان عسل

۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل

۲ قاشق چای خوری دارچین

۱ قاشق چای خوری نمک دریایی

طرز تهیه:

فر را در دمای ۳۲۵ درجه گرم کنید و طبقه های فر را با کاغذ پوستی بپوشانید. در کاسه ای بزرگ جو، دانه آفتابگردان، بذر کتان، دارچین و نمک دریایی را ترکیب کنید. در کاسه ای دیگر، شیره درخت افرا، عسل، سس سیب و نعنا و وانیل را ترکیب کنید و بر روی شعله ای با حرارت کم بگذارید. این مخلوط را به ترکیب جو اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

سپس این ترکیب را بر روی ورقه های پوستی داخل فر بریزید. اجازه دهید حدود ۵۰ دقیقه این ترکیب پخته شود. هر ۱۰ دقیقه یکبار آن را تکان دهید؛ برای سهولت کار می توانید تایمر را پنج بار به مدت ده دقیقه تنظیم کنید. پس از پخت اجازه دهید خنک شود و سپس میل نمایید. این میان وعده تا دو هفته در دمای اتاق و تا یک ماه در فریزر سالم باقی می ماند.

بیترو باکسز

۷ – بیترو باکسز

اگر به دنبال یک میان وعده سریع و تقریبا بدون هیچ پخت و پزی هستید، این بهترین گزینه برای شماست. بیترو باکسز جزو غذاهای مفید است که شما برای تهیه ی آن فقط به تخم مرغ پخته شده، چند برش سیب، کرفس، انگور و کمی بادام زمینی و یا کره بادام زمینی نیاز دارید.

شما همچنین می توانید آن را با انواع توت ها، گوجه فرنگی گیلاسی و حبوبات مخلوط کنید. همچنین برای این که لبنیات را نیز در این غذا بگنجانید می توانید از پنیر نیز استفاده کنید.

۸ – چیکن پیتا

یکی دیگر از میان وعده ها و غذاهای مفید و بسیار عالی که برای صبحانه نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به شدت موجب افزایش بهره وری می شود، همین غذاست. این غذا باعث افزایش بهره وری و تمرکز شما می شود. شما می توانید به جای استفاده از مرغ از گوشت نیز در این میان وعده استفاده کنید.

۹ – کوییسادیلا (خوراک مکزیکی حاوی آرد، پنیر، کدو و ادویه)

این غذا میان وعده ای است که شما می توانید آن را به راحتی آماده کنید و روند افزایش بهره وری تان را تسریع ببخشید. برای تهیه آن می توانید از روغن نارگیل نیز استفاده کنید تا ترد شود و برای این که عطر و طعم بهتری داشته باشد، می توانید از سایر سبزیجات نیز استفاده نمایید.

گاهی اوقات شما برای رفع گرسنگی تان به غذاهای مفید و سبک احتیاج دارید. به همین سبب می توانید این غذا را به مدت طولانی نگه داری کنید و در زمان خود نیز صرفه جویی نمایید.

۱۰ – پودینگ دارچین و وانیل

مواد تشکیل دهنده:

۱ فنجان شیر بادام یا نارگیل

۳ قاشق دانه مریم گلی

۱ یا دو بسته گیاه استویا

۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل

½ قاشق چای خوری متوسط دارچین

کمی نمک دریایی

طرز تهیه:

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با مخلوط کن آنقدر هم بزنید تا یک دست شود. سپس آن را در یخچال بگذارید و دوباره مخلوط کنید. شما می توانید این غذا را تا سه روز در یخچال نگه داری کنید. همچنین می توانید برای خوشمزه تر شدن آن از میوه های تازه و شکلات نیز استفاده نمایید.

پودینگ شکلات و آووکادو

۱۱ – پودینگ شکلات و آووکادو

مواد تشکیل دهنده:

۱ عدد آواکادو رسیده متوسط

½ فنجان نارگیل یا شیر بادام

¼ فنجان کره بادام زمینی یا کره معمولی (شما می توانید برای خوشمزه تر شدن از روغن گندم یا روغن آفتابگردان نیز استفاده کنید)

۴ تا ۶ قاشق غذاخوری شیره درخت افرا

۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل

کمی نمک دریایی

۲ قاشق غذاخوری نارگیل (اختیاری)

طرز تهیه:

همه مواد تشکیل دهنده به جز نارگیل را در یک ظرف ریخته و با همزن مخلوط می کنیم. سپس مواد را به همراه نارگیل در ظرف اصلی سرو می کنیم و از خوردن این نوع از غذاهای مفید و خوشمزه لذت می بریم. این غذا را می توانید تا دو روز در یخچال نگه داری کنید و برای افزایش بهره وری روزانه از آن تغذیه کنید.

۱۲ – پودینگ کره بادام زمینی و جو دو سر

مواد تشکیل دهنده

۲ فنجان جو دو سر

½ فنجان نارگیل

½ قاشق دانه آفتابگردان

۲ قاشق غذاخوری بذر کتان

۱ قاشق چای خوری نمک

¾ فنجان کره بادام زمینی

¾ فنجان عسل

¼ فنجان روغن نارگیل ذوب شده

طرز تهیه:

گندم، نارگیل، دانه های آفتابگردان، بذر کتان و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. کره بادام زمینی، عسل و روغن نارگیل را در یک کاسه جدا مخلوط کنید. به این مخلوط جو دو سر اضافه کنید و هم بزنید تا تمام جوها پوشانده شوند. کاسه را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و دوباره هم بزنید.

سپس آن را به صورت رولی در آورید. بعد از آن دوباره به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. این غذا را تا ۲ هفته در یخچال می توانید نگه داری کنید.

پودینگ شکلات تلخ، ذغال اخته، کدو و گرانولا

۱۳ – پودینگ شکلات تلخ، ذغال اخته، کدو و گرانولا

مواد تشکیل دهنده:

۵ فنجان جو

۱ قاشق چای خوری دارچین

۱ قاشق چای خوری جوز هندی

۱ قاشق سوپ خوری شکر قهوه ای (یا ¾ فنجان استویا)

¾ فنجان بادام

۱ فنجان ذغال اخته

½ فنجان دانه آفتابگردان

۱ فنجان پوره کدو تنبل

۱ فنجان سیب زمینی

½ فنجان عسل

۲ قاشق چای خوری عصاره وانیل

½ فنجان شکلات تلخ

۱ قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه:

فر را در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کف ظرف مورد نظر را ابتدا با کاغذ مخصوص بپوشانید و سپس به کره آغشته کنید. در یک کاسه بزرگ، جو، ادویه، میوه خشک شده، بادام، دانه ها، چیپس شکلات و نمک را مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط دیگر، شکر، کدو تنبل، سیب زمینی، عسل و عصاره وانیل را مخلوط کنید تا یک دست شود. سپس این ترکیب را به مخلوط جو اضافه کنید و به هم بزنید.

تمام مخلوط را به طور مساوی در ظرف بریزید و به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. بعد از پخت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آن را از ظرف فر خارج کنید. به اندازه و اشکال مورد نظر برش دهید. شما می توانید این نوع از غذاهای مفید را تا یک هفته در هوای اتاق و تا حداکثر دو هفته در یخچال نگه داری کنید.

۱۴ – پارمسان کال

مواد تشکیل دهنده:

۱ عدد کلم

¼ فنجان پنیر تازه پارمزان

¼ قاشق چای خوری فلفل قرمز (اختیاری)

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

½ قاشق چای خوری نمک دریایی

طرز تهیه:

فر را در دمای ۲۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید و روی ظرف را با کاغذهای مخصوص آشپزی بپوشانید. دست های خود را بشویید و سپس کلم را خرد نمایید. برگ های کلم را به اندازه ۲ اینچ خرد کنید.

در یک کاسه بزرگ، کلم، آب لیمو، روغن زیتون، نمک، پنیر و فلفل را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را در ظرف بریزید و در فر قرار دهید. تا زمانی که برگ ها ترد شوند ظرف را از فر خارج نکنید. این فرآیند حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد.

این دستور برای ۴ تا ۶ نفر کافی است. شما می توانید این نوع از غذاهای مفید را در دمای اتاق به مدت سه روز نگه داری کنید؛ اگر می خواهید مهارت های پخت میان وعده جدید خود را نشان دهید، می توانید این غذا را با جلبک دریایی نیز امتحان کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.