۵ راز طلایی افراد ثروتمند برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید

۵ راهکار ساده برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ راز طلایی که موجب می شود به موفقیت در کسب و کار جدید خود برسید، آشنا کنیم. همچنین لازم به ذکر است که ما در کتاب صوتی ۹۹ کلید طلایی موفقیت در کسب و کار با در نظر داشتن تجربه سه تن از کارآفرین های برتر دنیا از جمله بیل گیتس، جف بزوس و مارک زاکربرگ به مهم ترین تکنیک هایی که شما برای رسیدن به رشد و موفقیت در کسب و کار جدید خود نیاز دارید، به طور مفصل اشاره کرده ایم؛ و شما با خریداری این محصول فوق العاده کاربردی، می توانید از آموزه های سه تن از ثروتمندترین کارآفرینان دنیا بهره مند شوید.

کتاب صوتی موفقیت در کسب و کار

۱ – شما نمی توانید به خود تحمیل کنید که بروکلی را دوست داشته باشید

هر شغلی نیازمند تیپ و شخصیت خاص خودش می باشد. ممکن است شما شغلی را انتخاب کنید که شخصیت تان اصلاً به آن نمی خورد و اجازه رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید را به شما نمی دهد. شخصیت شما چیزی است که از بدو تولدتان شکل گرفته است و نمی توانید به اختیار خودتان آن را تغییر دهید. مثلاً کسی که عصبانی است و نمی تواند به حرف کسی گوش دهد، هیچ موقع نباید سمت شغلی مانند روانشناسی برود. انتخاب شغل اشتباه ممکن است برای انسان ضررهایی داشته باشد که بزرگترین آن این است که هیچ موقع نمی تواند از کار و زندگی اش لذت کافی را ببرد.

فردی همیشه مشتری هایش را شاد می کرد و می خنداند، و همین خصلت باعث شده بود که مشتری های خود را هرگز از دست ندهد. او عکاس بود و از عکس های پرتره ی کودکان لذت زیادی می برد. او همیشه در خنداندن کودکان برای سوژه ی عکاسی و در آوردن صداهای عجیب مهارت زیادی داشت و همیشه هم بعد از کارش حسابی خسته می شد.

او حتی از اخم کودکان هم عکس می گرفت و از آن ها هم لذت می برد. روزی کودکی با او لج کرد و بالا را نگاه نمی کرد. آن فرد مجبور شد که بر روی زمین بخوابد و از همان زاویه عکس بگیرد و به گفته ی خودش همان عکس هم بهترین است زیرا تا به حال در آن حالت عکاسی نکرده بود. این عکاس اعتقاد دارد که باید شغل ها و آینده را بر اساس شخصیت انتخاب کرد تا فرد بتواند به موفقیت در کسب و کار جدید خود دست پیدا کند؛ و شخصیت هر انسان هم نهایتاً تا شانزده سالگی شکل می گیرد.

۲ – فرصت به اندازه ی کافی هست

فرقی نمی کند که شما چه رویاهایی را در ذهنتان پرورش می دهید. ممکن است شما هم مانند افراد دیگر جویای گذر زمان باشید و صدای تیک تاک را بشنوید. رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید، به زمان و سن بستگی ندارد. فرد ممکن است در جوانی یا حتی در پیری به موفقیتی که می خواهد برسد و نباید آن را به دلیل زود یا دیر بودن رد کند. باید بدانید که فرصت به اندازه ی کافی هست.

شخصی در یک شرکت تبلیغاتی کار می کند. او می گوید که بعضی آدم ها همیشه غصه ی این را می خورند که در مقامی که باید باشند، نیستند و نمی توانند به آن مقام برسند. به نظر او چنین کاری اشتباه است. او سعی نمی کند خودش را با چنین تفکری اذیت کند؛ به همین خاطر از کار و تبلیغاتش لذت می برد. او می گوید که در زندگی بردی وجود ندارد و باید سعی کنید از همان چیزی که هستید لذت ببرید. اگر همیشه به دنبال برد باشید خسته می شوید و نمی توانید هیجانات زندگی تان را ببینید. تعهد و لذت از زندگی و کار نیاز به سن و سال خاصی ندارد، به همین خاطر در هر موقعیتی که باشید می توانید از فرصت های خود بهترین استفاده را ببرید.

کسب و کار

۳ – همه ی انرژی خود را در جنگ اول هزینه نکنید

انسان ها تمام اطلاعات و درس های سخت زندگی شان را مدیون تجربه هایی که داشته اند، هستند. آن ها از گذشته و تجربه های خود درس های زیادی می گیرند و در زندگی از همان درس ها استفاده می کنند. انسان مانند دفترچه ای است که سفید آغاز می شود، اما در مسیر زندگی هزاران نوشته و رقم بر روی آن می ماند. مشکل انسان زمانی است که از تجربه هایش در جاهای نامناسبی استفاده می کند و موقعیت ها را خراب می کند و همین موضوع هم مانع رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید خواهد شد.

یک شرکت دوچرخه سواری محبوب مشغول کار بود. آن شرکت بخش عظیمی از بازار را در دست گرفته و مشغول فعالیت در کارخانه ها بود. پس از مرگ رئیس شرکت، فرزندش جای او را گرفت. شرکت خانوادگی بود و فرزندان، وارثان تخت مدیر عاملی آن شرکت بودند. در دوران فعالیت مدیر جدید، شرکت حدود شصت درصد بازار را از دست داد زیرا فرزند منابع مالی خارجی را قبول نمی کرد و بیشتر درآمد را خرج زنده نگه داشتن فامیل و خاندانش می کرد.

به همین نحو گذشت تا روزی که یک شرکت چینی تمامی کارخانه های این دوچرخه سواری را خرید و آن ها عملاً ورشکسته شدند. تحقیقات نشان می دهد که مدیران مالی زمانی که با اولین حرکتشان به موفقیت در کسب و کار جدید خود می رسند، همان را ادامه می دهند و دیگر نمی خواهند کار دیگری را امتحان و تجربه کنند.

۴ – مسیر خود را ترسیم کنید

زمانی که می خواهید به یک سفر بروید، تمام مسیرها و جاده ها را برای خودتان یادداشت کرده و آن ها را بر روی نقشه ای مشخص می کنید؛ اما برای زندگی تان که یک مسیر مهم به سوی آینده است هیچ برنامه ای مشخص نمی کنید و به آن توجهی ندارید. نوشتن برنامه ها و هدف هایتان باعث می شود که آن ها برای شما واقعی تر شوند و شانس بیشتری برای به دست آوردن آن ها و رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید خود داشته باشید.

شخصی یک مشاور شغلی است و به افرادی که از شغلشان رضایت ندارند کمک می کند و به آن ها مشاوره می دهد. او معمولاً به دنبال این نیست که بداند مراجعه کننده هایش چه چیزی را می خواهند بلکه او به دنبال این است که بداند مراجعه کنندگان باید چه کاری را انجام دهند. او زمانی که از آن ها می پرسد چه چیزی نیاز دارند، با سکوت مواجه می شود! چون مراجعه کنندگان هیچ موقع به نیازشان فکر نکرده اند. او به همه ی آن ها پیشنهاد می دهد که یادداشت روزانه ای برای خودشان داشته باشند، زیرا این کار باعث می شود که نیازهای خود را پیدا کنند.

زمانی که تمام اتفاق های زندگی تان را یادداشت می کنید، می توانید آگاهی بهتری نسبت به زندگی تان داشته باشید و نیازهای خودتان را بشناسید. تحقیق ها نشان می دهد افرادی که از یادداشت های روزانه استفاده می کنند، سی و دو درصد بیشتر به موفقیت در کسب و کار جدید خود می رسند.

۵ – بهترین دفاع شنیدن است

همه از نقد شدن و مورد انتقاد قرار گرفتن نفرت دارند و نمی خواهند کسی آن ها را نقد کند. به همین دلیل است که هر انسانی در برابر انتقاد واکنش های عجیبی از خود نشان می دهد. ممکن است شخصی سکوت کند و در عین حال شخص دیگری راه حمله را در پیش بگیرد، اما اگر کسی می خواهد که در کار و زندگی خود پیشرفت کند و توانایی هایش را افزایش دهد، باید جرئت این را داشته باشد که در چنین شرایطی سکوت کند و تنها به نقدها گوش دهد.

فردی به تازگی یک مقام بالا در شرکتی بین المللی به دست آورده بود. او مدیر یکی از بخش های آن شرکت شده بود و آن جا فعالیت می کرد. آن شرکت بعد از چند سال افت فروش داشت و برای این که بتواند خسارت هایش را جبران کند، باید چند تن از مدیرهایش را اخراج می کرد. آن فرد فکر می کرد که وقت آن رسیده که رزومه اش را به شرکت های دیگری برای استخدام ارسال کند، چون فکر می کرد لایق چنین جایگاهی نیست و نمی تواند این مقام را قبول کند.

او با مشورت دوستان و همکارانش فهمید که باید دید و نگاه خود را نسبت به قضایا عوض کند و با مفاهیم تازه ای از مقامش آشنا شود. داشتن حالت تدافعی یک نوع موج منفی برای انسان است که باعث می شود فرد نتواند آرامش کاملی داشته باشد، در نتیجه مانع رسیدن به موفقیت در کسب و کار جدید نیز می شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.