روش های ساده کاهش دادن وزن با تکنیک تیسرت – بخش سوم

با تکنیک تیسرت به راحتی اقدام به کاهش دادن وزن خود کنید

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم اجازه دهید این مقاله را با مثال دیگری از فردی که از تکنیک تیسرت برای کنترل تغذیه و کاهش دادن وزن خود استفاده کرده و بسیار راضی بوده است، بیان کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

«وقتی که من ۱۴ کیلوگرم از وزن خود را طی تعطیلاتی در خانه ای در چین، بدون هیچ رژیم دیوانه واری و فقط با زندگی به صورت یک شخص عادی از دست دادم، راه خیلی متقاعدکننده و سالمی به نظر رسید. این کار به من اعتماد به نفس زیادی داد، چون می دانستم این نتیجه تنها با دویدن های زیاد به دست می آید. من هیچ گونه احساس نگرانی نسبت به بازگشت وزنم احساس نمی کردم، چون کارم را با محدود کردن خودم نسبت به غذا خوردن شروع نکردم. این موضوع آن را نویدبخش تر کرد. سپس تمرکز کامل و پیروزی سریع من این شد که آیا من نکاتی را که از تجربه ام به دست آورده ام را دنبال می کنم یا نه. تا زمانی که این مسیر را دنبال می کردم، خوشحال بودم.»

جمع بندی: انگیزه ای که من به دست آوردم، به این خاطر نبود که ۱۴ کیلوگرم از وزن خود را کم کردم. من برای کاهش دادن وزن خود انگیزه داشتم، چون می دانستم که می توانم به سرعت، به طور واقعی و به روشی که می دانستم، به کاهش دادن وزن خود بپردازم و هیچ شکی به آن نداشتم.

کاهش دادن وزن

خوب چه چیزهایی می تواند پیروزی های سریع و مورد هدف شما باشد؟

انتخاب درست و پیروزی های سریع مورد هدف، باید چیزی باشد تا به شما اعتماد به نفس دهد، فکر کردن به این که من می توانم این کار را انجام دهم. این می تواند بن بست دیگری مثل همان بیست و اندی روش رژیمی باشد که شما الان درگیر آن هستید. موقعیت هرکس متفاوت است، ولی بگذارید نکاتی را به شما بگوییم که باید حتما در مورد کاهش دادن وزن خود بدانید:
چطور است کنترل را یاد بگیرید؟

اگر برای سال ها درگیر جنگ میل به خوردن شیرینی بودید، ممکن است بتوانید به سادگی از خودتان بخواهید تا آن شیرینی را بعد از اولین گازی که از آن زدید، بدون تعلل کنار بگذارید، درست است؟ شاید استفاده از تسیرت که تکنیک بزرگی است، بتواند بلافاصله به شما پیروزی ببخشد.

چطور است کمی آسایش داشته باشید؟

به جای این هدف که روزی ۵ کیلومتر بدوید و خود را خسته کنید، آیا لذت بخش تر نیست که دستور سریع، لذیذ و سالمی را اتخاذ کنید که از آن لذت ببرید؟

چطور است آسودگی را هدف بگیرید؟

به جای ممنوع کردن مصرف کربوهیدارت ها از خود، با دانستن این که دوباره به زودی به همان وضعیت برمی گردید، آیا امیدوارانه تر نیست تا با مرحله بندی خوردن شیرینی و با کاهش ۵۰% مقدار آن آغاز کنید؟ در نهایت چیزی که شما در حال انجام آن هستید، ایجاد یک تجربه پشت سر هم از پیروزی ها در مقابل شکست ها است.

حرف های ما را قبول کنید؛ تضمین می کنیم که اگر شروع به ایجاد این تغییرات ساده به شکلی منظم و پیوسته کنید، به سرعت نتایج فوق العاده ای را در زمینه کاهش دادن وزن خود می بینید. چرا؟ چون اگر مثل تمام انسان ها، شما نیز به طور سالم زندگی کنید، سالم می مانید و وزنتان کاهش می یابد. تفاوت در این است که چطور فرآیند تغییر را ساده، راحت و پایدار کنید.

کاهش دادن وزن

وقتی کارها درست پیش نمی رود، چطور انگیزه تان را برای کاهش دادن وزن احیا کنید

می دانیم این که بفهمید تمام آن چیزهایی که به شما امید زیادی می داد، در واقع اصلا کاربردی ندارد، چقدر استرس زا است. در کاهش دادن وزن، حتی این موضوع هم دلسردکننده است، چون همیشه شکی عمیق را در شما به وجود می آورد:

مشکل من چیست؟ سپس احساس می کنید کارتان بی نتیجه بوده است و نمی دانید باید در ادامه چه کاری انجام دهید. من دوست دارم با آدم هایی که وقتی می بینند کارشان درست پیش نمی رود و سرشان را می خارانند، مکالمه ای به صورت زیر داشته باشم.

من: اصلا میدونی وقتی که در وعده های غذاییت از ۵۰% سبزیجات استفاده می کنی، به طور متعادل غذا می خوری، از مواد غذایی با ارزش غذایی کم دوری می کنی، از شیرینی افزودنی کمی استفاده می کنی، از پرخوری اجتناب می کنی، کالری خیلی کمتری مصرف می کنی، التهابات بدنت را درمان می کنی و سیستم گوارش خودت را بهبود می دهی، هیچ شانسی وجود ندارد که تو استثنایی در بین تمام انسان ها باشی و تمام قوانین فیزیکی و بیولوژیکی جهان را به مبارزه بطلبی و بدنی سالمی نداشته باشی؟

طرف مقابل: نه!

من: پس نگران چه هستی؟

طرف مقابل: نمی دانم، فکر می کنم استرس دارم، چون نتوانستم در یک هفته ۳ کیلو از وزنم را کم کنم با این که رژیم غذایی سختی هم گرفته بودم. فکر می کنم هیچ کاربردی نداشته است.

من: این یعنی این که تو به اشتباهی دیگر با فرآیندی سخت و پیوسته پا نگذاشتی. آن را دوست نداری؟

معمولا همین جمله مسئله را تمام می کند. یا ممکن است طرف مقابل بفهمد که چیزهای درستی را برای شروع کار خود انتخاب نکرده است. او داشت بازی نیروی اراده را انجام می داد که باعث می شود ذهن و بدن او طی یک دوره طولانی محدود بودن، طغیان کند.

او داشت خودش را تخریب می کرد که برای کاهش دادن وزن یک مسیر بن بست است. نتایج فعلی او در مقایسه با تمام قربانی هایی که داده بود، به اندازه کافی دراماتیک نیست تا احساس کند ارزشش را دارد. بنابراین امیدش را از دست داده است.

اگر چنین باشد، این مکالمه باعث می شود تا درباره رویکرد خود تفکری دوباره انجام دهد و با ذهنی تازه بر روی خودش تمرکز کند.

برنامه روشنی را در ذهن خود داشته باشید

یکی از معمول ترین سناریوهایی که در آن افراد انگیزه برای کاهش دادن وزن را از دست می دهند، این است که در جایی گرفتار می شوند و هیچ نتیجه ای نمی گیرند و نمی دانند باید در گام بعدی چه کاری انجام دهند. در این گونه موارد، هر مسیری را که این مکالمه طی کند، همیشه یک برنامه و راهکار وجود دارد، یا متوجه می شوید که کار درستی را انجام می دادید و بنابراین به آن ادامه می دهید و یا فورا فرصتی مناسب را برای درست کردن امورتان که برای شما نتیجه ای نداشته است، می یابید.

برنامه داشتن، یک دستور برای رشد امید و انگیزه کاهش دادن وزن است. پس هر وقت دیدید که کارتان به مشکل خورده، همین مکالمه را با خود داشته باشید تا ببینید شما را به چه مسیری هدایت می کند.

جمع بندی

در این مقاله به شما سیستمی چهاربخشی را معرفی کردیم تا بدون هیچ تلاشی یک انگیزه بی پایان برای کاهش دادن وزن خود به دست آورید و به طور پیوسته وزن خود را کم کنید تا به تناسب اندام برسید. هر بخش از این سیستم ارتباط عمیقی با دیگر بخش های آن دارد. این بخش ها استخوان بندی سیستم هستند و به شما مسیر اصلی برای هرچیزی که بخواهید از آن برای تقویت بیشتر انگیزه وزن کم کردن استفاده کنید را می دهد.

در کنار چهار اصل پایه ای که برای رشد انگیزه کاهش دادن وزن به شما گفتیم، اشاره ای به ترفندهای زیاد موجود در اینترنت برای ایجاد انگیزه کاهش وزن نداشتیم، برای مثال پیدا کردن یک شریک همدرد، درست کردن لیست سپاسگذاری، مدیتیشن در صبح ها، و چیزهای شبیه به این.

در واقع، باید در استفاده از این موارد مراقب باشید. اگر در مسیری اشتباه تلاش کنید، مثلا رژیمی که شما را تخریب می کند، اعمال این نکات فقط به شکست ها و ناامیدی شتاب می بخشد و شما را به آشفتگی احساسی بزرگتر و عمیق تری سوق می دهد.

به همین دلیل است که ما باید روی پایه ها تمرکز کنیم، سیستمی ایجاد کنیم که در آن هرگز نباید خود را برای شروع محدود کنیم. اولین گام، اگر یادتان باشد، آن است که از خسته کردن بیش از اندازه خودمان در زمان های غیرضروری اجتناب کنیم.

موفق باشید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.